AI Max bemutató szakmai szemmel
Az internethasználat folyamatosan változik, szépen lassan elkezdtünk belecsúszni a Zero Click, azaz kattintás nélküli internetbe, ahol már egyből megkapjuk a válaszokat, s nem ide-oda böngészünk, hogy megtudjuk azt ami érdekel. Az hogy ennek milyen társadalmi, pszichológiai hatásai vannak ránk és a gondolkodásunkra, most hagyjuk is, helyette irányítsuk a figyelmünket a a Google Ads legújabb megoldására az AI Max-ra.
1. Mi is az a AI Max?

Az AI Max egy új beállítás a keresőkampányokon belül, ami mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja és automatizálja a search kampányainkat és a hirdetésszövegeinket.
Alapvetően ez nem újszerű megoldás, hiszen a DSA (Dynamic Search Ads) kampányok is nagyon hasonlót tudnak: megadod az URL-t, a Google pedig intézi a célzást és a hirdetésed szövegeit. Elmondhatjuk, hogy nagyon leegyszerűsítve az AI Max nem más, mint egy új köntösbe bújtatott DSA kampány.
2. Mit csinál?
1.) Search term matching: A Google gyakran hangoztatja, hogy a keresési kifejezések, tehát azok a szavak, mondatok vagy kérdések, amelyeket a felhasználók a Google-be írnak, folyamatosan bővülnek, a napi keresések 15%-a teljesen új.
Ahogy a DSA kampányokat is, úgy az AI Max is egy jó eszköz lehet a kulcsszó farmolásra, tehát, hogy olyan kifejezéseket gyűjtsünk be, amelyeket eddig nem céloztunk.
Az itt felfedezett jól teljesítő kifejezéseket átvehetjük a manuális kereső kampányokba, de akár ha holisztikusabban gondolkozunk SEO folyamatainkba is felvehetjük őket, mint célzott kulcsszó.
🐝 Mit jelent ez a hirdetőknek: Az ilyen automata megoldásoknál kritikus a honlapodon lévő tartalom. Amennyiben a szövegezésed nem megfelelő, úgy hátránnyal fognak indulni az AI Max Google Ads kampányaid is, hiszen ezekből próbálják kitalálni azt, hogy pontosan mire kellene hirdetniük.
2.) Automatikus hirdetésszöveg: A magyarul “Az automatikusan létrehozott eszközök”-nek csúfolt funkció valamikor 2023 szeptemberében jelent meg anno, illetve ahogy már korábban említettem a DSA kampánytípus is automatikusan jelenít meg címsorokat, így ezzel a funkcióval már találkozhattunk valamilyen formában.
Az AI Max is képes ezekre, úgy hogy nem csak a címsorokat (headline), hanem leírásokat (descriptions) is tud generálni számunkra. Jelen cikk írásakor még ez a funkció nem működött magyar nyelven.
🐝 Mit jelent ez a hirdetőknek: Bár a hirdetésszövegek automatikus testreszabása nagyon hasznos, de én óvatos lennék, hiszen elég kellemetlen, ha az AI véletlenül a konkurensed nevét írja be a hirdetésedbe, illetve vannak olyan erősen szabályozott piacok mint például az étrendkiegészítők, ahol szintén nem mindegy a megfogalmazás: jogi és egészségügyi területeken mindenképpen kerülném.
3. Hogyan teszteljük az AI Maxot?
Fontos megemlítenem, hogy a megoldás még Béta fázisban van, ahhoz, hogy teljesen jól működjön lehet 1 vagy akár 2 év is szükséges, így jelen anyag írásakor, biztos, hogy nem egy kihagyhatatlan hirdetési beállítás.
A pozitív oldala, hogy sokan csak lassan tudnak reagálni az újdonságokra (ahogy az előző sorokban írtam, ennek is meglehet az előnye), viszont ha célszámaid rendben vannak, illetve a büdzséd is megengedi, akkor érdemes lehet kipróbálni, hiszen így előnyre tehetsz szert, mert bár nem a Beta állapotban fogja az AI Max a legjobb teljesítményt, de már kampányszinten is konverziós adatokkal fogsz rendelkezni, amely alapján jobban tud optimalizálni a rendszer.
A) Megoldás: Csinálj egy teljesen új kampányt, de figyelj oda mert ezek az automata megoldások hajlamosak a már működő kulcszavakat “benyúlni”, tehát kannibalizálni őket és ezáltal más kampányaid teljesítményét. Zárd ki a saját brand kereséseket, hogy ne tudjon arra rátelepedni.
Ha kevés a konverzió: ha a fiókszinten nincsen havi 30 konverziód, akkor az első időszakban (például az első hónapban), megteheted, hogy tudatosan nem zárod ki a saját branded kulcsszavait, azért, hogy konverziós adatokhoz tudjon jutni a rendszer, de a Search term riportban csekkold, hogy a jó eredmény, nem-e a saját branded és ezáltal a SEO kannibalizálásából történik-e.
Később fokozatosan kezd el kizárni ezeket a kifejezéseket, hogy arra kényszerítsd a rendszert, hogy ne ezekre koncentráljon. Ha annyira niche piacon dolgozol, hogy nem tud havi 15 konverziót generálni a Google Ads úgy pedig valószínűleg nem az AI Max lesz a számodra legmegfelelőbb megoldás.
B) Megoldás: Indítsd egy Experiment-tet (A/B tesztet), fogj egy jobban teljesítő keresőkampányodban, de fontos, hogy ne a legjobb kampányodat, hiszen nem lenne jó, ha egy Beta funkció miatt beborítanál egy egész fiókot és így tesztelt a standard search kampány mellett. Fontos, hogy adatelemzéskor, ne szemmel dönts, hanem számold ki, hogy statisztikailag szignifikáns-e az eltérés amit tapasztaltál.
4. Hova tovább AI Max?
Két tippem van hosszútávra, meglátjuk, hogy teljesül-e: az egyik hogy az AI Max lesz az első megoldás amellyel hirdetéseket jeleníthetünk meg a Geminiben. A második hogy, mivel sok átfedést látok a DSA kampányokkal, s a mögötte lévő erőforrások miatt, hosszú távon ezt biztos nem éri meg fenntartani a Google-nek, így amint az AI Max megüt egy kritikus használati szintet (mondjuk 50%), úgy szépen lassan majd a Google elkezdi kivonni a DSA kampányokat és azokat automatán átalakítani AI Max-ra, ahogyan átalakította korábban a Smart Shopping kampányokat Performance Max kampányokra.
Üdv,
PRJR