Meta Ads új social proof beállítása: Így növeld a hirdetéseid bizalmát egyetlen kattintással
A marketing világában minden apró részlet számít, főleg akkor, ha arra szeretnénk rávenni a felhasználókat, hogy vásároljanak nálunk, vagy a mi szolgáltatásunkat válasszák, s ne a konkurensét.
A Meta Ads (korábbi nevén Facebook Ads) esetében a reakciók, azaz a hozzászólások, lájkok és reakciók úgynevezett Social Proof-ként működnek, tehát sokkal többet jelentenek, mint csak egyszerű számok. Ez egy jelzés, amely azt mondja az érdeklődőknek: “Hiteles vagyok, mások is szeretnek és érdemes vagyok a figyelemre”.
1. Miért fontos a social proof az online hirdetésekben?

A social proof nem egy új keletű fogalom, az alapja az, hogy az emberek szívesebben bíznak meg az olyan dolgokban, amelyet mások is kedvelnek, amit mások is ismernek és amiről mások is beszélnek.
Képzeld el, hogy egy nemrég indult vállalkozásnak indítasz hirdetéseket: a szolgáltatás minősége sokkal jobb, mint a konkurenseké, de amikor meglátják a hirdetéseidet, vagy rátok keresnek, nincs nyoma ennek, nincsenek kommentek, nincsenek értékelések, nincs nyomod. Sokkal jobb minőséget biztosítasz, de mégis kételkedés övez.
Ha a hirdetéseden reakciók találhatók, mondjuk sok pozitív reakció (lájkok és kommentek), akkor ez egy pozitív benyomást eredményez abban aki látja a hirdetésedet. Viszont ha sok hirdetésvariációt tesztelsz, akkor ezek a reakciók megoszlanak, a közönséged pedig nem érzi, hogy tömeges támogatás áll mögötted.
2. Mi ez az új beállítás a Meta Ads-ben?
A Meta egy új funkcióval rukkolt elő, amely azt csinálja, hogy ha több olyan hirdetésed fut, amelyek szövege és képe azonos (vagy nagyon hasonló), úgy a Meta összevonja a reakciókat.
Hogy néz ki ez az elméletben?
Tegyük fel, hogy 10 hasonló hirdetést futtatsz, ezek mind 3 lájkkal rendelkeznek, ezzel a beállítással nem 3-3 lájk lesz, hanem 30. Az, hogy hogyan és milyen elvárások mellett vonja össze a Meta ezeket a reakciókat az, még nincs kibontva, illetve mivel a magyar nyelv még a fejlett AI rendszereknek sem olyan nagyon egyszerű, így érdemes türelemmel lenni.
Ami biztos, hogy Meta célja az, hogy a hirdetők sikeresebbek legyenek, hiszen egy boldog hirdető szívesen emeli meg a hirdetési keretét, illetve az is, hogy a Social proof mind társadalmi jelenség működik, így mindenképp érdemes ellenőrizni, hogy be van pipálva a hirdetési fiókodban.
Hogy állítsd be?
Az Ads Managerben (Hirdetéskezelő) kattints az Advertising settings (Hirdetési beállítások) majd a Social information (Közösségi információk) menüjébe és ellenőrizd, hogy az Allow Meta to combine likes and reactions for similar ads (Engedélyezheted a Metának a kedvelések és reakciók számának az összevonását hasonló hirdetéseknél) be van pipálva.
3. Stratégiák social proof szerzésére
Különféle trükkök léteznek arra, hogy engagementet (reakciókat) gyűjtsünk a hirdetéseinkhez, ám nem minden stratégia alkalmas mindenki számára, nézzünk meg ezt két helyzetben:
Van dedikált hirdetési költségkereted branding célra (vagy van külön post boost kereted):
Posztold a hirdetésedet a Facebook-oldaladra majd:
1.) Indíts egy Engagement (Aktivitás) kampányt: így olcsón reakciókat (lájkot és kommenteket) tudsz szerezni.
2.) Indíts el egy konverzióra optimalizált kampányt: és hirdetésként add meg a már létező posztodat (use existing post), így amikor elindítod a hirdetésed, már az első percekben lesz rajta reakció
Ha kicsi Meta Ads havi büdzsével rendelkezel:
Ha alacsony költségkerettel rendelkezel, úgy ne pocsékold el arra, hogy Engagement (Aktivitás) kampányokat futtatsz, hiszen ezek nem fognak üzleti eredményt hozni. Ebben az esetben hagyd ki ezt a lépést, indítst konverzióra optimalizáló kampányokat, légy türelemmel és várd meg, hogy természetes úton jelenjenek meg a reakciók a hirdetésed alatt.
1.) Csak konverzióra optimalizált kampányt indíts: az induláskor nem lesznek reakciók, de mivel kicsi kereted van, így számodra a legfontosabb, hogy a Meta meg tudja tanulni, hogyan hozzon neked új kuncsaftokat, tehát vevőket, vagy ajánlatkérőket és ez a legfontosabb, hiszen csak lájkokból nem lehet megélni!
Már írtam korábban pár tippet, mind Meta Ads és mind Google Ads esetén, hogyan is érdemes a kicsi költségkeretet okosan felhasználni, ha érdekel csekkold le ezeket a tudásanyagokat is. 😉
4. Összefoglaló
A social proof bizalmat épít a közönségben, a bizalom pedig konverziót hoz. Ez különösen fontos, ha hideg célközönségeket is célozunk, akik még nem ismeri a márkánkat. A Meta Ads új Social information (Közösségi információk) beállítása egyszerű, mégis hatékony eszköz arra, hogy hirdetéseid nagyobb bizalmat keltsenek és több konverziót hozzanak. Ha még több Meta Ads tippet szeretnél megismerni, olvasd el ezt a cikket is.
Üdv,
PRJR