Meta Ads: új social proof beállítás a láthatáron, így növeld a hirdetéseid bizalmát egyetlen kattintással

Meta Ads új social proof beállítása: Így növeld a hirdetéseid bizalmát egyetlen kattintással

A marketing világában minden apró részlet számít, főleg akkor, ha arra szeretnénk rávenni a felhasználókat, hogy vásároljanak nálunk, vagy a mi szolgáltatásunkat válasszák, s ne a konkurensét.

A Meta Ads (korábbi nevén Facebook Ads) esetében a reakciók, azaz a hozzászólások, lájkok és reakciók úgynevezett Social Proof-ként működnek, tehát sokkal többet jelentenek, mint csak egyszerű számok. Ez egy jelzés, amely azt mondja az érdeklődőknek: “Hiteles vagyok, mások is szeretnek és érdemes vagyok a figyelemre”.


1. Miért fontos a social proof az online hirdetésekben?

A social proof nem egy új keletű fogalom, az alapja az, hogy az emberek szívesebben bíznak meg az olyan dolgokban, amelyet mások is kedvelnek, amit mások is ismernek és amiről mások is beszélnek.

Képzeld el, hogy egy nemrég indult vállalkozásnak indítasz hirdetéseket: a szolgáltatás minősége sokkal jobb, mint a konkurenseké, de amikor meglátják a hirdetéseidet, vagy rátok keresnek, nincs nyoma ennek, nincsenek kommentek, nincsenek értékelések, nincs nyomod. Sokkal jobb minőséget biztosítasz, de mégis kételkedés övez.

Ha a hirdetéseden reakciók találhatók, mondjuk sok pozitív reakció (lájkok és kommentek), akkor ez egy pozitív benyomást eredményez abban aki látja a hirdetésedet. Viszont ha sok hirdetésvariációt tesztelsz, akkor ezek a reakciók megoszlanak, a közönséged pedig nem érzi, hogy tömeges támogatás áll mögötted.


2. Mi ez az új beállítás a Meta Ads-ben?

A Meta egy új funkcióval rukkolt elő, amely azt csinálja, hogy ha több olyan hirdetésed fut, amelyek szövege és képe azonos (vagy nagyon hasonló), úgy a Meta összevonja a reakciókat.


Hogy néz ki ez az elméletben?

Tegyük fel, hogy 10 hasonló hirdetést futtatsz, ezek mind 3 lájkkal rendelkeznek, ezzel a beállítással nem 3-3 lájk lesz, hanem 30. Az, hogy hogyan és milyen elvárások mellett vonja össze a Meta ezeket a reakciókat az, még nincs kibontva, illetve mivel a magyar nyelv még a fejlett AI rendszereknek sem olyan nagyon egyszerű, így érdemes türelemmel lenni.

Ami biztos, hogy Meta célja az, hogy a hirdetők sikeresebbek legyenek, hiszen egy boldog hirdető szívesen emeli meg a hirdetési keretét, illetve az is, hogy a Social proof mind társadalmi jelenség működik, így mindenképp érdemes ellenőrizni, hogy be van pipálva a hirdetési fiókodban.


Hogy állítsd be?

Az Ads Managerben (Hirdetéskezelő) kattints az Advertising settings (Hirdetési beállítások) majd a Social information (Közösségi információk) menüjébe és ellenőrizd, hogy az Allow Meta to combine likes and reactions for similar ads (Engedélyezheted a Metának a kedvelések és reakciók számának az összevonását hasonló hirdetéseknél) be van pipálva.


3. Stratégiák social proof szerzésére


4. Összefoglaló