17 Fogászati marketing tipp, hogy új pácienseket szerezz a fogászatodnak:
A fogászat egy erősen versengő iparág, szinte minden városban több rendelő is működik, sokszor ezek egymástól pár percnyi távolságra egymástól. A pácienseknek tehát rengeteg választási lehetőségük van, ami megkülönböztet az nemcsak a szaktudás, hanem maga a felfedezhetőség és az, hogy mennyire tudod hatékonyan kommunikálni az értékeidet.
Ebben a tudásanyagban olyan stratégiákat mutatunk be, amellyel új pácienseket tudsz szerezni, amennyiben szeretnéd erősíteni a digitális jelenlétedet és további segítségre van szükséged vedd fel velünk a kapcsolatot és teljesen rád szabott fogászati marketing stratégiát építünk fel neked.
Tartalom:
1. Maxold ki az online jelenlétedet: Használj Google Business Profile-t
2. Fizetett hirdetések: Online hirdetés az azonnali láthatóságért
3. Aktiváld újra a korábbi ügyfeleidet!
4. Készíts reszponzív weboldalt: Az első benyomás számít
5. Különböztesd meg magadat: Tedd egyedivé a praxisodat
6. Használd a közösségi médiát: Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn stb.
7. Építs ajánlói programot: A szóbeszéd ereje
8. Keresztpromóció: Építs üzleti ajánlói kapcsolatokat
9. Légy látható “offline” is: Szólítsd meg rádióreklámmal a helyi közönséget
10. Klasszikus hirdetések (vol. 2): Szórólapok, plakát és nyomtatott lapok
11. A kényelem aranyat ér: Készíts időpontfoglaló rendszert
12. Használj rugalmas fizetési lehetőségek: Oldd fel a legnagyobb akadályt
13. Kínálj az új pácienseknek kedvezményt
14. Vezess be innovatív szolgáltatásokat
15. A hosszútávú sikerért: SEO és AIO
16. Építs hosszútávú bizalmat és erősítsd a SEO-t: Indíts szakmai blogot
17. Jövőállóság: Készülj a Zero-Click Internetre!
18. Összefoglaló
1. Maxold ki az online jelenlétedet: Használj Google Business Profile-t

A Google Business Profile az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja annak, hogy új páciensek találjanak rád és ami a legjobb, hogy az egész teljesen ingyenes.
Ha valaki a közelben beírja a Google-be, hogy “fogászat” és te nem jelensz meg, az olyan mintha nem is léteznél… Lehet, hogy te sokkal szakmaibb vagy, de mivel nem látnak téged, így végül a konkurenciánál fognak kikötni.
A 0. lépés (ha nincs még), hogy készíts egy Google Business Profile (régi nevén Google My Business fiókot), majd ezt optimalizáld. Csak azok a találatok fognak megjelenni a Google Maps-en amelyek megfelelően kitöltöttek és optimalizáltak.
Hogyan használd?
– Töltsd ki pontosan a rendelőd nevét, címét és telefonszámát (fontos, hogy ha van weboldalad, vagy social media fiókod, mindenhol ugyanazokat add meg, mert a Google figyeli a konzisztenciát is).
– Adj hozzá fotókat.
– A rendelőről, a csapatról és a szolgáltatásokról írj rövid, de informatív leírást.
– Kérj véleményeket az aktuális, vagy a korábbi ügyfelektől.
2. Fizetett hirdetések: Online hirdetés az azonnali láthatóságért
A PPC hirdetések (pay-per-click) például a Google Ads megfelelő hirdetésmenedzsmenttel rendkívül hatékony eszköze a fogászati marketingnek. Gondolj csak bele, amikor valaki beírja a Google-be, hogy “fogorvos sürgősen” vagy “fogászati kezelés árak”, akkor aktív problématudattal és problémával rendelkezik, amelyet te meg tudsz oldani.

A PPC egyik legnagyobb előnye, hogy megfelelő beállítással csak akkor fizetsz, ha valaki rákattint a hirdetésedre, ha csak megjelent a hirdetés, de nem kattintottak rá, az ingyen volt.
Ez sokkal költséghatékonyabb mint egy klasszikus offline hirdetés, ráadásul nagyon releváns, hisz azoknak hirdethetsz akik pontosan a te szolgáltatásaidra keresnek, akkor amikor szükségük van rá. Szintén pozitív, hogy kicsi költségkerettel és akár honlap nélkül is elindítható, akár úgy is, hogy csak telefonhívásokra optimalizálunk.
Hogyan alkalmazd?
– A PPC hirdetés egy technikai sport, bízz meg egy profi ügynökséget, hogy kezeljék a hirdetéseidet!
– Használjatok releváns helyi kulcsszavakat!
– Írjatok figyelemfelkeltő hirdetésszövegeket!
– Használjatok úgynevezett Call Asset-et (híváseszközt), hogy a páciensek egyetlen kattintással felhívhassanak!
– Készíts egyedi landing oldalt ahova forgalmat tereltek és ahol a páciens könnyen (és azonnal) időpontot tud foglalni!
Az online hirdetések nem csak új betegeket hoznak, hanem azonnal erősítik az egészségügyi marketingedet, rövidtávon ez az egyik leggyorsabb út az ügyfélszerzéshez, ezért ne hagyd ki.
3. Aktiváld újra a korábbi ügyfeleidet!
Biztos ismered azt az érzést, amikor egy weboldalon böngészel, majd máshol újra találkozol az adott márka hirdetésével, ez a remarketing, amely egészségügyi marketing eszközként is rendkívül hatékony.
Ha valaki járt a weboldaladon, de nem foglal időpontot, akkor célozd meg őt újra, Meta Ads, vagy Google Display (remarketing), RTB, vagy Criteo hirdetésekkel.
Ugyanígy korábbi ügyfeleidet is becélozhatod, hogy egy szűrésre, vagy fogkőleszedésre invitáld őket. Ne csak fizetett hirdetéseket indíts, hanem küldj ki célzott hírleveleket ezeknek az ügyfeleknek, de csak akkor, ha hozzájárultak az e-mailes kommunikációhoz.
🐝Tipp:
Ne csak banneres kampányokban gondolkodj, hanem indíts direkt marketing (e-mail, push vagy sms) kampányokat is. Ezek sokat segítenek abban, hogy kapcsolatban maradj a meglévő ügyfeleiddel!
4. Készíts reszponzív weboldalt: Az első benyomás számít
Az ember egy vizuális lény, emiatt a weboldal kinézete igenis meghatározza, hogy mennyire bíznak a szolgáltatóban. Egy gyors reszponzív és átlátható oldal ma már alapkövetelmény, hiszen a páciensek többsége okostelefonról keres fogorvost is.
Egy elavult, vagy rendezetlen oldal elavult vagy ócska benyomást kelt, hiszen a weboldalad nemcsak információforrás, hanem az egyik legerősebb online marketing eszközöd is.
A weboldal azonban ne csak szép, de könnyen navigálható legyen, gondolj bele, ha valaki fájdalmakkal küzd akkor ne nehezítsük tovább szegénynek az életét azzal, hogy nehezen navigál a rendelőtök honlapján.
Emiatt honlapotok tartalmazza a legfontosabb információkat, pl. nyitvatartás, elérhetőség, cím, szolgáltatások listája és az árakat.
Emellett nagyon fontos, hogy CTA (call-to-action) gombokat helyezz el rajta, mint például “online időpontfoglalás”, “kapcsolatfelvételi űrlap”, vagy éppen egy gomb a gyors telefonhívásra, azért, hogy a lehető leggyorsabban kapcsolatba tudjon lépni veletek.
Mire figyelj:
– Mobilon tökéletesen kell működnie, hiszen innen jön a legtöbb látogatás.
– Letisztul modern dizájn legyen, de olyan ami különbözik mint a többieké.
– Könnyen áttekinthető menü résszel kell rendelkezzen.
– Egyértelmű CTA gombokat (pl.: “Időpontfoglalás”), hogy egy gombnyomással oda tudjon jutni, ahol konvertálhat.
– Adj meg részletes információkat az orvosokról, szolgáltatásokról, árakról stb., építsd itt is a hitelességet.
5. Különböztesd meg magadat: Tedd egyedivé a praxisodat
A fogászati piacon rengeteg a versenytárs, így fontos, hogy kiemelkedj a tömegből és pozicionáld magad. Gondolkodj el, hogy mi a te USP-d (unique selling proposition), azaz az egyedi értékajánlatod!
Lehet, hogy te egy specialista vagy, a szakterületed például a gyermekfogászat, vagy implantológia, akkor ezt tüntesd fel. Megkülönböztethető lehet a praxis hangulata, a barátságos és emberi ügyfélkezelés, vagy az esti és/vagy a hétvégi nyitvatartás, de akár az, ha egy fogászati technológia nálad érhető el elsőnek.
Arculati elemeidben is különböztesd meg magadat, használj más színeket, más betűtípust, logód jól különüljön el, ha egymás mellé teszed a te és a nagyobb konkurenseid logóját és weboldalát fontos, hogy a tiéd máshogy nézzen ki.
A lényeg az, hogy más legyél, és világosan fogalmazd meg, miért pont hozzád jöjjön a páciens és ne a konkurenciához. Ha ezt a kommunikációdba következetesen belefűzöd, sokkal könnyebb lesz a pozicionálásod a piacon.
6. Használd a közösségi médiát: Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn stb.
A közösségi média ma már megkerülhetetlen része a digitális marketingnek, ahol valódi közösséget építhetsz rajtuk.
A titok az autentikusságban rejlik, emiatt ne csak reklámokat tegyél ki, hanem ossz meg hasznos tippeket (pl. fogmosási technikákat), sikertörténeteket, előtte utána képek (természetesen csak hozzájárulással), illetve ezek a platformok kiválóan alkalmasak arra, hogy elmeséld a történetedet.
Ne feledd, hogy a közösségi médiában az emberek személyeket keresnek és nem steril márkákat és stock fotókat, mutasd meg a csapatodat, a mosolyt, a szaktudást és a valódi emberséget a kezelések mögött.
Hogyan használd?
– Mutasd be magad és a csapatodat.
– Készíts esettanulmányokat, vagy előtte-utána fotókat.
– Edukáld őket!
7. Építs ajánlói programot: A szóbeszéd ereje
A páciensek legnagyobb része jobban fog bízni egy családi, vagy baráti ajánlásban, mint bármilyen honlapban, vagy hirdetésben, s ezt neked is ki kell használnod.
Hogyan?
– A kezelés végén mesélj neki az ajánlóprogramról, adj neki egy ismertetőt a részletekről.
– Kínálj ajándékot azoknak akik új pácienst hoznak.
Milyen ajándékot adhatsz:
– Ajándékkártya máshova: például egy bevásárlókártya, ha ügyes vagy, akkor más cégekkel keresztpromócióban tudjátok egymást értékesíteni (erről a következő pontban részletesebben beszámolunk), de fontos, hogy mindig olyan partner válassz amely nem konkurencia!
8. Keresztpromóció: Építs üzleti ajánlói kapcsolatokat
Nemcsak a páciensek ajánlhatnak téged másoknak, hanem más helyi vállalkozások és szakemberek. Ez különösen erős helyi stratégia, hiszen fizetőképes ügyfeleket céloztok meg direkten.
Köss partneri kapcsolatot:
– Fitnesztermekkel.
– Szépségszalonokkal.
– Magánegészségügyi szolgáltatókkal (pl. bőrgyőgyász, ortopédus).
Mit kínálhatsz fel:
– Ingyenes szolgáltatás: pl.: ingyenes fogkőleszedés.
– Kedvezményes szolgáltatás: például X%-al olcsóbban kínálod neki, mint a listaár.
Ez a fajta kereszpromóció kölcsönösen előnyös: ők hozzád irányítják az ügyfeleiket, te pedig hozzájuk. Az együttműködés lehet egyszerű szóbeli ajánlás, de kupon, csomagajánlat, de akár egy közös rendezvény szervezése is szóbajöhet.
Ezzel a megoldással kevesebbet keresel egy ügyfelen, de ha az ügyfelet fizetett csatornán szeretnéd megszerezni az is pénzbe kerülne.
Gondolkozz LTV azaz ügyfélélettartam értékben, ha meg tudod tartani ezt az ügyfelet, akkor bőven sok profitot fog hozni, ha elégedett a szolgáltatással.
9. Légy látható “offline” is: Szólítsd meg rádióreklámmal a helyi közönséget
Nem a legtrendibb hirdetési mód az biztos, de valójában még mindig nagyon hatékony lokális eszköz a rádió, ami segíthet abban, hogy a helyi közönségeket elérd.
Miért jó?
– Elérheted azokat is, akiknek nincsenek aktívan jelen online.
– Jó lehetőséget nyújt a márkaismertség növelésére.
– Rövid, ütős üzenetekkel, ismétlődő szignállal könnyen beivódhatsz az emberek fejébe (top-of mind is ott leszel).
Hol érdemes hirdetned?
– Helyi FM rádiókban.
– Online streaming szolgáltatóknál, mint a Spotify, Pandora, amely célzott hirdetéseket tesz lehetővé.
10. Klasszikus hirdetések (vol. 2): Szórólapok, plakát és nyomtatott lapok
Egyértelmű, hogy a digitális marketing dominál, de becsüld alá a hagyományos eszközöket sem, egy jól megtervezett flyer, szórólap, plakát vagy brosúra hatékony márkaépítő eszköz helyi szinten.
Miért működik?
Egy webáruházzal ellentétben aki Magyarországon belül akárhová el tudja szállítatni a termékeit, egy fogászat mindig egy lokális üzlet marad. Ezek az offline hirdetési csatornák a helyi közönségeket érik el, egy plakát (amelyen megtalálható a praxisod neve és elérhetősége), nagyobb hatással lehet az ismertségedre mint gondolnád. Ezért érdemes fogászati marketing stratégiádat lokális offline elemekkel is kegészítened.
11. A kényelem aranyat ér: Készíts időpontfoglaló rendszert
A mai rohanó világban nem minden páciens szeret telefonálgatni, ha csak munkaidőben érnek el akkor könnyen érdeklődőket veszíthetsz, ezért nélkülözhetetlen egy 24/7 online időpontfoglalási rendszer implementálása.
Hogyan valósítsd meg?
– Integrálj egy foglalórendszert a weboldaladra.
– Küldj automatikus emlékeztető SMS-t és e-mailt, így csökken a no-show arányod.
– A használata mobilon is kényelmes és jól kezelhető legyen (ne feledd már nem a desktop eszközökről érkezik a legtöbb forgalom), illetve fontos, hogy idősek is könnyen tudják kezelni.
Miért működik?
– Az emberek nagy része munkaidőn kívül keres időpontot.
– Egy automata rendszerrel bármikor, akár éjfélkor is lefoglalhatják a kezelést.
– Csökkenti a recepciós terhelést és kevesebb hibás adminisztráció történik az automatizálás miatt.
Opcionális esetben egészítsd ki egy egész nap működő AI alapú Call Centerrel, hogy mindig felhívhassanak.
12. Használj rugalmas fizetési lehetőségek: Oldd fel a legnagyobb akadályt
A fogászati kezelések sokak számára igen megterhelők, ez egy belépési akadályt okoz, amelyet tudatosan kezelhetsz, ha rugalmas fizetési lehetőségeket is kínálsz.
Ez nemcsak több beteget vonz, hanem növeli a bizalmat is, hiszen az üzeneted így nem más, mint az, hogy számodra fontos az, hogy mindenki hozzáférhessen a megfelelő ellátáshoz. Ez a hozzáállás különösön erősen építi majd a márkádat!
Opciók:
– Kedvezmények: előre fizetés esetén
– Hitel- vagy finanszírozási lehetőségek: partnereken keresztül.
– Részletfizetés: hosszabb beavatkozásokra (pl: fogszabályozás, implantátum stb.).
13. Kínálj az új pácienseknek kedvezményt
Ahogyan írtuk egy igen gyakori “bottleneck” az árazás, emiatt sok ember halogatja a fogorvoshoz járást. Ezt ellensúlyozni tudod ha új pácienseket érintő kedvezményeket építesz be.
Az ilyen kedvezmények lebontják a belépési akadályokat és arra ösztönzik az embereket, hogy kipróbálják a szolgáltatásokat. Ha az első élmény pozitív, akkor nagyobb eséllyel visszatérő pácienssé válik az adott ügyfél.
Fontos, hogy az adott kedvezmény mindig legyen időben korlátozott, akár egy-egy havi kampányod főüzenete is lehet, de fontos az időbeliség azért, hogy ne halogassák a páciensek a döntést.
Ez lehet:
– Ingyenes konzultáció.
– Kedvezményes első kezelés.
– Ajándék szolgáltatás bizonyos szolgáltatások mellé (például ingyenes fogfehérítés).
14. Vezess be innovatív szolgáltatásokat
A fogászat is folyamatosan fejlődik, azok a praxisok amelyek az élvonalban maradnak, mindig több beteget vonzanak.
Gondolj azokra az innovációkra, amelyek nemcsak kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik a kezelést, hanem egyedivé is. Mivel a mi specialitásunk a digitális jelenlét maximalizálása, így ezeket a trendeket te fogod tudni.
Az biztos, hogy az innováció üzenete egyszerű: nálunk a páciens az első és mi mindig a legjobbat nyújtjuk, ez egy olyan erős üzenet, mely önmagában vonzza az ügyfeleket.
15. A hosszútávú sikerért: SEO és AIO
A keresőoptimalizálás (SEO) nem opció, hanem kötelező elem a fogászati marketingben, ha valaki fogorvost keres akkor nem szórólapokat böngész, hanem beírja a Google-be: “fogorvos”.
A SEO egy hosszútávú lassú módszer, amivel el tudod érni, hogy a te praxisod jelenjen meg a térképen és a találati listák elején. Fontos, hogy ne csak általános, hanem long-tail kulcsszavakat is használj például “gyermekbarát fogorvos XI. kerület”.
A SEO nem csak a kulcsszavakról szól, vannak on-site és technikai elemei is, emiatt nagyon fontos, hogy optimalizáld a weboldalad sebességét és struktúráját. Tartsd rendben és rendszeresen készít friss, releváns tartalmakat. Írj például blogposztokat a leggyakoribb fogászati problémákról és adj tippeket. Ez a páciensek szemében szakértővé tesz és a Google-t is segíti, igazi win-win szitu mindenkinek. 😉

Fontos megemlíteni, hogy a jelenlegi AI rendszerek is még elég erősen támaszkodnak a Google találataira. Az AIO (AI Optimization) a mesterséges intelligenciára történő tartalomoptimalizálást jelenti, vagyis azt, hogy ne csak a hagyományos keresőmotorok, hanem az AI-alapú keresők, válaszmotorok és asszisztensek is ajánlják és idézzék a tartalmainkat. Ez a hozzáállás különösen fontos a Zero-Click Internet miatt, amelyet a 17. pontban bontunk ki részletesebben.
16. Építs hosszútávú bizalmat és erősítsd a SEO-t: Indíts szakmai blogot
A blogírás az egyik legerősebb tartalommarketing eszköz. Miért? Azért mert a blogon keresztül bizalmat építesz a pácienseiddel, miközben javítod a fogászatod keresőoptimalizálási eredményeit.
Miről érdemes írni?
Egy részletes cikkben már ezt is kibontottuk itt, illetve mi is segíthetünk ebben, csak kattints ide, ezért itt most csak röviden említjük. Ne feledd, hogy ez is egy hosszú távú befektetés, nem kell minden nap írnod, de a rendszeresség kulcsfontosságú.
Tippek:
– Oktató cikkek: Hogyan előzd meg a fogszuvasodást? Miért fontos a rendszeres fogkőeltávolítás.
– Kérdés-válasz típusú posztok: Mennyibe kerül egy fogimplantátum? Fájdalmas a gyökérkezelés?
– Hitelességet építő tartalmak: Szakmai út, mérföldkövek, esettanulmányok és sikertörténetek (természetesen anonimizálva, vagy csak engedéllyel!).
Milyen előnyei vannak:
– Javítja a SEO-t, hiszen a blogposztok kulcsszavakra rangsorolnak.
– Építi a szakértői imázst: a páciensek látják, hogy értesz a területhez.
– Növeli a weboldalad látogatottságát, amelyből aztán konverzió (időpontfoglalás) is lehet.
17. Jövőállóság: Készülj a Zero-Click Internetre!
A digitális világ elképesztő tempóban változik, hamarosan a Zero-Click Internet korszakába lépünk, erről írtunk is már egy részletesebb cikket, így itt most csak röviden említjük meg. A Zero-Click Internet azt jelenti, hogy a felhasználók egyre több választ kapnak közvetlenül a keresőben vagy az AI-alapú válaszmotorokban, mindezt anélkül, hogy átkattintanának máshova.
Mit jelent ez a fogászatodnak?
– A páciensek nem feltétlenül fognak eljutni a honlapodra, hanem már a keresőben vagy az adott mesterséges intelligencia rendszerben kapják meg a generált választ.
– A fogászati marketing új szintre lép: nem lesz elég a klasszikus SEO, olyan tartalmat kell készítened, amely strukturált és egyértelműen választ ad a gyakori kérdésekre.
– A helyi keresések (“fogorvos Debrecen, fogorvos a közelben stb.”) még inkább felértékelődnek.
– Illetve a kattintások helyett fel fog értékelődni a megjelenés (impression) jelentősége is.
Hogyan készülj fel?
Az első lépés az, hogy mélyebben megérted a jelenséget, mert ha időben alkalmazkodsz, akkor a fogászatod láthatóbb lesz. Ha te adod a legjobb és leghitelesebb választ akkor a páciensek nálad fognak majd időpontot foglalni, még akkor is, ha honlapodra kevesebben kattintanak majd át.
A kattintás nélküli internet nem fenyegetés, hanem lehetőség, aki először lép az óriási előnyre tehet szert a versenytársakkal szemben. Ha még részletesebb tippeket szeretnél kapni, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj AI-marketing tanácsadást, vagy olvasd el szakcikkünket a témában.
Összefoglaló:
A fogászati marketing nem egyetlen módszerről szól, ez egy összetett stratégia, amelyben a digitális marketing, a hagyományos eszközök és az innováció kéz a kézben jár.
Az ügyfélszerzésben nincs egyetlen varázslatos trükk, a nulladik lépés mindig az, hogy kifogástalan emberi szolgáltatást biztosíts. Van viszont jó pár bizonyítottan működő taktika, az optimalizált weboldaltól kezdve, az online és klasszikus hirdetéseken át egészen tartalommarketing használatáig.
Ha ezekből bevezetsz néhányat biztos lehetsz benne, hogy egészségügyi marketinged egyre hatékonyabb lesz és egyre több ügyfeled lesz. Az említett megoldások között vannak ingyenesek is, érdemes ezekkel kezdened.
Ne feledd, hogy a legnagyobb versenyelőny a minőségi szolgáltatás és a bizalom. Ha a páciensek érzik, hogy őszintén törődsz velük, akkor nemcsak egyszer jönnek el, hanem életük végéig visszatérő ügyfeleid lesznek, s magukkal hozzák családjukat és barátaikat is
Szeretnél kiemelkedni a többiek közül? Mi segítünk! Amit itt olvasol az csak a jéghegy csúcsa! Nézd meg a szolgáltatásainkat és vedd fel velünk a kapcsolatot.
Üdv,
PRJR