Miért fontos a GTIN a Google Shopping hirdetésekben?

Miért fontos a GTIN ha a Google Ads-en Shopping hirdetéseket futtatsz?


1. Mi az a GTIN?

Képernyőkép a Google Ads súgójából amin egy felirat található:
Tipp
Azok a kiskereskedők, akik helyes GTIN-kódokat adtak hozzá termékeik adataihoz, átlagosan 20%-os növekedést tapasztaltak a kattintások számában.

A GTIN-el te is találkoztál már, ez nem más mint a (Global Trade Item Number), magyarul tehát maga a “vonalkód”, amely egy egyedi és nemzetközileg elismert termékazonosító, amelyre hazánkban sokszor EAN kódként hivatkoznak, illetve könyveknél ISBN kódként.

Nagyon egyszerűen megfogalmazva a GTIN a termékek személyi igazolványa. Fontos azonban, hogy nem mindenki csak hazánkban, vagy Európában fog hirdetni és a GTIN követelmények hirdetési helytől függően, vagy terméktípustól függően eltérhetnek, ezért nézzük meg milyen GTIN altípusok léteznek.

🐝 GTIN szám jelentése: GTIN egy egyedi és nemzetközileg elismert termékazonosító, tehát olyan mintha termékek “személyi igazolványa” lenne.


2. GTIN számok altípusai:

EAN (GTIN-13): Európában használt GTIN kód, mely 13 számjegyű.

ISBN: Könyveknél és kiadványoknál használt szintén 13 számjegyű azonosító. Fontos, hogy a Google Ads-nél az ISBN-10 értékeket ISBN-13-ra kell átkonvertálni.

UPC (GTIN-12): 12 jegyű szám, mely Észak-Amerikában használatos, amennyiben 8 jegyű UPC-e kóddal rendelkezünk, úgy azt át kell konvertálnunk 12 számjegyű UPC-A kóddá!.

ITF-14 (GTIN-14): 14 jegyű szám, melyet gyűjtőcsomagokon használnak.


A Feedben (termékadatbázisodban) kell szerepeltetni a többi azonosító mellett, b. Opció, ha nem szerepel a fő feededben, hogy egy kiegészítő Feed-el küldjük be a Merchant Centerbe, de itt azt javasolnám, hogy már a fő feedbe is kerüljön be, ahogy minden kötelező adat, mint az:

  • ID
  • Title
  • Description
  • Link
  • Image link
  • Availability
  • Availability date
  • Price
  • Brand
  • MPN
  • Condition
  • Adult 
  • Multipack
  • Bundle
  • Certification
  • Color
  • Gender
  • Material
  • Pattern
  • Size

Ezek között van, amely jelenleg csak bizonyos országban, vagy bizonyos feltételek között kötelező, például minden felnőtt kategóriás terméket, meg kell jelölni Adult és “Yes” értékre beállítani minden terméknél az attribútumot.


4. A GTIN és a Google Ads Shopping hirdetések


Összefoglaló:

Üdvözlettel,
PRJR