Fogászati marketing: Hogyan szerezz még több pácienst a fogászatodnak?

17 Fogászati marketing tipp, hogy új pácienseket szerezz a fogászatodnak:


1. Maxold ki az online jelenlétedet: Használj Google Business Profile-t

Fogászati marketing: A képen fogorvosi rendelők jelennek meg a Google térképes Place találatok listáján. Ezeknek a fogászatodnak van Google Business Profile-ja (Google Cégemje).

A Google Business Profile az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja annak, hogy új páciensek találjanak rád és ami a legjobb, hogy az egész teljesen ingyenes. 

Ha valaki a közelben beírja a Google-be, hogy “fogászat” és te nem jelensz meg, az olyan mintha nem is léteznél… Lehet, hogy te sokkal szakmaibb vagy, de mivel nem látnak téged, így végül a konkurenciánál fognak kikötni.

A 0. lépés (ha nincs még), hogy készíts egy Google Business Profile (régi nevén Google My Business fiókot), majd ezt optimalizáld. Csak azok a találatok fognak megjelenni a Google Maps-en amelyek megfelelően kitöltöttek és optimalizáltak.

Hogyan használd?
– Töltsd ki pontosan a rendelőd nevét, címét és telefonszámát (fontos, hogy ha van weboldalad, vagy social media fiókod, mindenhol ugyanazokat add meg, mert a Google figyeli a konzisztenciát is).
– Adj hozzá fotókat.
– A rendelőről, a csapatról és a szolgáltatásokról írj rövid, de informatív leírást.
– Kérj véleményeket az aktuális, vagy a korábbi ügyfelektől.


2. Fizetett hirdetések: Online hirdetés az azonnali láthatóságért

Képernyőkép a Google keresőből, amiben két keresőhirdetés (Google Ads hirdetés) látható a találati lista legtetején.

3. Aktiváld újra a korábbi ügyfeleidet!


4. Készíts reszponzív weboldalt: Az első benyomás számít

Az ember egy vizuális lény, emiatt a weboldal kinézete igenis meghatározza, hogy mennyire bíznak a szolgáltatóban. Egy gyors reszponzív és átlátható oldal ma már alapkövetelmény, hiszen a páciensek többsége okostelefonról keres fogorvost is.

Egy elavult, vagy rendezetlen oldal elavult vagy ócska benyomást kelt, hiszen a weboldalad nemcsak információforrás, hanem az egyik legerősebb online marketing eszközöd is.

A weboldal azonban ne csak szép, de könnyen navigálható legyen, gondolj bele, ha valaki fájdalmakkal küzd akkor ne nehezítsük tovább szegénynek az életét azzal, hogy nehezen navigál a rendelőtök honlapján.

Emiatt honlapotok tartalmazza a legfontosabb információkat, pl. nyitvatartás, elérhetőség, cím, szolgáltatások listája és az árakat.

Emellett nagyon fontos, hogy CTA (call-to-action) gombokat helyezz el rajta, mint például “online időpontfoglalás”, “kapcsolatfelvételi űrlap”, vagy éppen egy gomb a gyors telefonhívásra, azért, hogy a lehető leggyorsabban kapcsolatba tudjon lépni veletek.

Mire figyelj:
– Mobilon tökéletesen kell működnie, hiszen innen jön a legtöbb látogatás.
– Letisztul modern dizájn legyen, de olyan ami különbözik mint a többieké.
– Könnyen áttekinthető menü résszel kell rendelkezzen.
– Egyértelmű CTA gombokat (pl.: “Időpontfoglalás”), hogy egy gombnyomással oda tudjon jutni, ahol konvertálhat.
– Adj meg részletes információkat az orvosokról, szolgáltatásokról, árakról stb., építsd itt is a hitelességet.


5. Különböztesd meg magadat: Tedd egyedivé a praxisodat

A fogászati piacon rengeteg a versenytárs, így fontos, hogy kiemelkedj a tömegből és pozicionáld magad. Gondolkodj el, hogy mi a te USP-d (unique selling proposition), azaz az egyedi értékajánlatod!

Lehet, hogy te egy specialista vagy, a szakterületed például a gyermekfogászat, vagy implantológia, akkor ezt tüntesd fel. Megkülönböztethető lehet a praxis hangulata, a barátságos és emberi ügyfélkezelés, vagy az esti és/vagy a hétvégi nyitvatartás, de akár az, ha egy fogászati technológia nálad érhető el elsőnek.

Arculati elemeidben is különböztesd meg magadat, használj más színeket, más betűtípust, logód jól különüljön el, ha egymás mellé teszed a te és a nagyobb konkurenseid logóját és weboldalát fontos, hogy a tiéd máshogy nézzen ki.

A lényeg az, hogy más legyél, és világosan fogalmazd meg, miért pont hozzád jöjjön a páciens és ne a konkurenciához. Ha ezt a kommunikációdba következetesen belefűzöd, sokkal könnyebb lesz a pozicionálásod a piacon.


6. Használd a közösségi médiát: Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn stb.

A közösségi média ma már megkerülhetetlen része a digitális marketingnek, ahol valódi közösséget építhetsz rajtuk.

A titok az autentikusságban rejlik, emiatt ne csak reklámokat tegyél ki, hanem ossz meg hasznos tippeket (pl. fogmosási technikákat), sikertörténeteket, előtte utána képek (természetesen csak hozzájárulással), illetve ezek a platformok kiválóan alkalmasak arra, hogy elmeséld a történetedet.

Ne feledd, hogy a közösségi médiában az emberek személyeket keresnek és nem steril márkákat és stock fotókat, mutasd meg a csapatodat, a mosolyt, a szaktudást és a valódi emberséget a kezelések mögött.

Hogyan használd?
– Mutasd be magad és a csapatodat.
– Készíts esettanulmányokat, vagy előtte-utána fotókat.
– Edukáld őket!


7. Építs ajánlói programot: A szóbeszéd ereje

A páciensek legnagyobb része jobban fog bízni egy családi, vagy baráti ajánlásban, mint bármilyen honlapban, vagy hirdetésben, s ezt neked is ki kell használnod.

Hogyan?
– A kezelés végén mesélj neki az ajánlóprogramról, adj neki egy ismertetőt a részletekről.
– Kínálj ajándékot azoknak akik új pácienst hoznak.

Milyen ajándékot adhatsz:
– Ajándékkártya máshova: például egy bevásárlókártya, ha ügyes vagy, akkor más cégekkel keresztpromócióban tudjátok egymást értékesíteni (erről a következő pontban részletesebben beszámolunk), de fontos, hogy mindig olyan partner válassz amely nem konkurencia!


8. Keresztpromóció: Építs üzleti ajánlói kapcsolatokat

Nemcsak a páciensek ajánlhatnak téged másoknak, hanem más helyi vállalkozások és szakemberek. Ez különösen erős helyi stratégia, hiszen fizetőképes ügyfeleket céloztok meg direkten.

Köss partneri kapcsolatot:
– Fitnesztermekkel.
– Szépségszalonokkal.
– Magánegészségügyi szolgáltatókkal (pl. bőrgyőgyász, ortopédus).

Mit kínálhatsz fel:
– Ingyenes szolgáltatás: pl.: ingyenes fogkőleszedés.
– Kedvezményes szolgáltatás: például X%-al olcsóbban kínálod neki, mint a listaár.

Ez a fajta kereszpromóció kölcsönösen előnyös: ők hozzád irányítják az ügyfeleiket, te pedig hozzájuk. Az együttműködés lehet egyszerű szóbeli ajánlás, de kupon, csomagajánlat, de akár egy közös rendezvény szervezése is szóbajöhet.

Ezzel a megoldással kevesebbet keresel egy ügyfelen, de ha az ügyfelet fizetett csatornán szeretnéd megszerezni az is pénzbe kerülne.

Gondolkozz LTV azaz ügyfélélettartam értékben, ha meg tudod tartani ezt az ügyfelet, akkor bőven sok profitot fog hozni, ha elégedett a szolgáltatással.


9. Légy látható “offline” is: Szólítsd meg rádióreklámmal a helyi közönséget

Nem a legtrendibb hirdetési mód az biztos, de valójában még mindig nagyon hatékony lokális eszköz a rádió, ami segíthet abban, hogy a helyi közönségeket elérd.

Miért jó?
– Elérheted azokat is, akiknek nincsenek aktívan jelen online.
– Jó lehetőséget nyújt a márkaismertség növelésére.
– Rövid, ütős üzenetekkel, ismétlődő szignállal könnyen beivódhatsz az emberek fejébe (top-of mind is ott leszel).

Hol érdemes hirdetned?
– Helyi FM rádiókban.
– Online streaming szolgáltatóknál, mint a Spotify, Pandora, amely célzott hirdetéseket tesz lehetővé.


10. Klasszikus hirdetések (vol. 2): Szórólapok, plakát és nyomtatott lapok

Egyértelmű, hogy a digitális marketing dominál, de becsüld alá a hagyományos eszközöket sem, egy jól megtervezett flyer, szórólap, plakát vagy brosúra hatékony márkaépítő eszköz helyi szinten.

Miért működik?
Egy webáruházzal ellentétben aki Magyarországon belül akárhová el tudja szállítatni a termékeit, egy fogászat mindig egy lokális üzlet marad. Ezek az offline hirdetési csatornák a helyi közönségeket érik el, egy plakát (amelyen megtalálható a praxisod neve és elérhetősége), nagyobb hatással lehet az ismertségedre mint gondolnád. Ezért érdemes fogászati marketing stratégiádat lokális offline elemekkel is kegészítened.


11. A kényelem aranyat ér: Készíts időpontfoglaló rendszert

A mai rohanó világban nem minden páciens szeret telefonálgatni, ha csak munkaidőben érnek el akkor könnyen érdeklődőket veszíthetsz, ezért nélkülözhetetlen egy 24/7 online időpontfoglalási rendszer implementálása.

Hogyan valósítsd meg?
– Integrálj egy foglalórendszert a weboldaladra.
– Küldj automatikus emlékeztető SMS-t és e-mailt, így csökken a no-show arányod.
– A használata mobilon is kényelmes és jól kezelhető legyen (ne feledd már nem a desktop eszközökről érkezik a legtöbb forgalom), illetve fontos, hogy idősek is könnyen tudják kezelni.

Miért működik?
– Az emberek nagy része munkaidőn kívül keres időpontot.
– Egy automata rendszerrel bármikor, akár éjfélkor is lefoglalhatják a kezelést.
– Csökkenti a recepciós terhelést és kevesebb hibás adminisztráció történik az automatizálás miatt.

Opcionális esetben egészítsd ki egy egész nap működő AI alapú Call Centerrel, hogy mindig felhívhassanak.


12. Használj rugalmas fizetési lehetőségek: Oldd fel a legnagyobb akadályt

A fogászati kezelések sokak számára igen megterhelők, ez egy belépési akadályt okoz, amelyet tudatosan kezelhetsz, ha rugalmas fizetési lehetőségeket is kínálsz.

Ez nemcsak több beteget vonz, hanem növeli a bizalmat is, hiszen az üzeneted így nem más, mint az, hogy számodra fontos az, hogy mindenki hozzáférhessen a megfelelő ellátáshoz. Ez a hozzáállás különösön erősen építi majd a márkádat!

Opciók:
– Kedvezmények: előre fizetés esetén
– Hitel- vagy finanszírozási lehetőségek: partnereken keresztül.
– Részletfizetés: hosszabb beavatkozásokra (pl: fogszabályozás, implantátum stb.).


13. Kínálj az új pácienseknek kedvezményt

Ahogyan írtuk egy igen gyakori “bottleneck” az árazás, emiatt sok ember halogatja a fogorvoshoz járást. Ezt ellensúlyozni tudod ha új pácienseket érintő kedvezményeket építesz be.

Az ilyen kedvezmények lebontják a belépési akadályokat és arra ösztönzik az embereket, hogy kipróbálják a szolgáltatásokat. Ha az első élmény pozitív, akkor nagyobb eséllyel visszatérő pácienssé válik az adott ügyfél.

Fontos, hogy az adott kedvezmény mindig legyen időben korlátozott, akár egy-egy havi kampányod főüzenete is lehet, de fontos az időbeliség azért, hogy ne halogassák a páciensek a döntést.

Ez lehet:
– Ingyenes konzultáció.
– Kedvezményes első kezelés.
– Ajándék szolgáltatás bizonyos szolgáltatások mellé (például ingyenes fogfehérítés).


14. Vezess be innovatív szolgáltatásokat

A fogászat is folyamatosan fejlődik, azok a praxisok amelyek az élvonalban maradnak, mindig több beteget vonzanak.

Gondolj azokra az innovációkra, amelyek nemcsak kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik a kezelést, hanem egyedivé is. Mivel a mi specialitásunk a digitális jelenlét maximalizálása, így ezeket a trendeket te fogod tudni.

Az biztos, hogy az innováció üzenete egyszerű: nálunk a páciens az első és mi mindig a legjobbat nyújtjuk, ez egy olyan erős üzenet, mely önmagában vonzza az ügyfeleket.


15. A hosszútávú sikerért: SEO és AIO

A képen egy Google AI Overview válasz látható, amely megemlíti a PRJR-t.

16. Építs hosszútávú bizalmat és erősítsd a SEO-t: Indíts szakmai blogot


17. Jövőállóság: Készülj a Zero-Click Internetre!


Összefoglaló: