Mennyibe kerül a Google Ads 2025-ben?
Mennyibe kerül egy Google Ads hirdetés? Ez egy elég trükkös kérdés, de legegyenesebb válasz mindig ugyanaz, hogy attól függ. A Google hirdetés árak ugyanis nem fixek, dinamikusan változnak iparágtól, versenytől, földrajzi célzástól, kulcsszavaktól, beállításoktól, de akár még napszaktól függően is.
A jó hír, hogy készítettünk egy saját kutatást, melyben több mint 72 ezer kulcsszót (pontosan 72 073 darabot) vizsgáltunk meg a hazai piacon, ennek eredményeként olyan adatokat mutatunk be, amelyek kifejezetten a magyar keresési számokra és Google Ads hirdetés árakra és a kattintási költségekre fókuszál.
Útmutatónkban nem csak megosztjuk a 2025-ös iparági kattintási költségeket, de részletesen végigvesszük azokat a tényezőket is, amelyek hatással vannak a Google Ads költségeire, így pontosabb képet kapsz arról, hogy mennyibe kerülhet ha saját vállalkozásodat akarod hirdetni a Google-ben.
Kulcsinformációk:
🐝 Saját kutatásunk alapján Magyarországon 2025-ben az átlagos minimum kattintási költség (CPC): 55,49 Ft.
🐝 A kutatásban összesen 72 073 kulcsszót vizsgáltunk meg, ezek 18 iparág keresései, melyek hazánkban havonta átlagosan 26,7 millió keresést generálnak a Google-ben.
🐝 A minimum kattintási költség szempontjából a legdrágább területek a Marketing/PR (648,49 Ft), a Biztosítás (226,17 Ft) és a Pénzügyek/Befektetés (98,88 Ft).
🐝 Adataink alapján a legtöbb magyar hirdető 55,49 Ft és 302,75 Ft közötti összeget fizet egy kattintásért a Google Ads-ben.
Tartalom:
1. Bevezető: A kutatásunkról
2. Google Ads hirdetés árak: Iparágankénti bontásban (Kutatás: 2025 szeptember)
3. Összesített havi keresési mennyiségek: 2025-ben (Kutatás: 2025 szeptember)
4. Átlagos Google Ads Cost Per Lead (CPL) költségek: Iparáganként (Kutatás: 2025 szeptember)
5. Hogyan alakul ki a végleges Google kattintási ár?
6. Milyen tényezők befolyásolják a Google Ads árakat?
7. Hogyan optimalizáld a kattintási költségeket?
8. Miért érdemes ügynökséget megbízni?
9. Összefoglaló
Fogalomtár
1. Bevezető: A kutatásunkról
A kutatásunkban a magyarországi digitális hirdetési piacot vizsgáltuk meg 72 073 kulcsszó elemzésével. Az alapadatokat a hivatalos Google keresőhöz kapcsolódó adatforrásokból származnak, amelyeket saját gyűjtési és feldolgozási eljárásainkon keresztül tettünk elemezhetővé. A nyers adatokat elsőnek megtisztítottuk, majd rendszereztük és normalizáltuk.
Az elemzés során a Google által megadott tartományok alapján számítottuk ki az alsó becsült kattintási költséget (Low range) és a felső becsült kattintási költséget (High range). Saját szakmai tapasztalatunk szerint az alsó tartomány mediánja a valóságban jellemzően alulbecsüli a tényleges kattintási költséget (Cost Per Click-et), ezért az elemzésben a keresési volumenekkel súlyzott kattintási költségekkel számoltuk ki. A kiegyensúlyozottabb kattintási költség értékek miatt pedig létrehoztunk egy saját (Mid range) számítást.
Hogy ne torzítsák az adatokat azok a kulcsszavak amelyekre keresnek, de nem hirdet senki, a kattintási költségek számításánál csak azokat a kulcsszavakat vettük figyelembe, amelyeknél mind a havi keresési volumen, mind a kattintási költség (azaz a CPC-t) elérhető volt, így a bemutatott eredmények a hazai piac reprezentatív mintáját tükrözik, és nem torzítják a statisztikát olyan kulcsszavak, amelyekre jelenleg nincs verseny.
Ez az első alkalom, hogy a belső adattárunkból nyilvános formában is közlünk adatokat, amely a hazai piac sajátosságait mutatják be, ezek nem külföldi benchmark adatok, hanem általunk lekutatott hazai eredmények.
A számításaink szerint az alsó (Low Range) kattintási költség 55,49 Ft, míg a felső költség (High Range) 302,75 Ft. Ez az eltérés jól mutatja, hogy a kulcsszavak között jelentős az árszórás, amelyet a havi keresés nagysága, a versenyszint és a hirdetők beállításai (a használt ajánlattételi stratégiák) határoznak meg.
2. Google Ads hirdetés árak: Iparágankénti bontásban (Kutatás: 2025 szeptember):

Járművek: Kattintási költség: 30,21 Ft (havi 2.7 millió keresés)
A legolcsóbb kategória a Járműveké, ahol a kattintási költség 30,21 Ft, miközben a havi keresési volumen meghaladja a 2.7 milliót. A hatalmas keresési mennyiség miatt a verseny megoszlik a hirdetők között, a kínálat is bő, így itt nem drágultak még el a kattintási költségek.
A keresleti oldal széles és jelenleg simán maga alá gyűri a hirdetői verseny drágító hatását is. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a járműszegmens kiváló hirdetési terep és kiválóan skálázhatóak a kampányok a nagy keresési volumenek miatt.
🐝 PRJR VersenyIndex: 1x (legkönnyebb piac)
Ingatlan: Kattintási költség: 45,94 Ft (havi 630 ezer keresés)
Az Ingatlan terület 45,94 Ft kattintási költséggel a második legolcsóbb piac. Az alacsony költségszint arra utal, hogy a piacon egyensúly van, azaz elég sok a keresés ahhoz, hogy az árak ne emelkedjenek túlzottan.
🐝 PRJR VersenyIndex: 6.3x
Álláskeresés: Kattintási költség: 63,81 Ft (havi 802 ezer keresés)
Ha csak a havi átlagos keresési mennyiséget nézzük, akkor az Álláskeresés terület közel 802 ezer kereséssel a középmezőnybe tartozik, viszont a 63,81 Ft kattintási költség kétszerese a járműszegmensnek.
Bár sokan keresnek állást, a hirdetők (állásközvetítők, munkaadók, állásportálok stb.) erősebben versengenek a kattintásokért, emiatt többet hajlandóak fizetni, illetve a keresési mennyiség is kisebb a Jármű kategóriához képest ami szintén visszaköszön a Google Ads árakban is.
🐝 PRJR VersenyIndex: 8.6x
Állat & Kisállat: Kattintási költség: 82,47 Ft (havi 478 ezer keresés)
Az Állat & Kisállat kategória szintén a középmezőnybe tartozik a közel félmilliós kereséssel, de ahogy a PRJR VersenyIndexből és a 82,47 Forintos kattintási költségekből is látszik, a verseny erősebb itt, mint a korábbi három piacon.
🐝 PRJR VersenyIndex: 16x
Otthon: Kattintási költség: 93,76 Ft (havi 3,3 millió keresés)
Több mint hárommillió havi kereséssel az Otthon kategória a második legnagyobb volumenű szegmens.
Bár 93.76 Forintba kerül itt egy kattintás, ugyanakkor a keresési mennyiség kiegyensúlyozza a sok hirdetőt. Az otthon kategória is könnyen skálázható, hiszen a felhasználói kereslet nagyon intenzív.
🐝 PRJR VersenyIndex: 8.8x
Műszaki termékek: Kattintási költség: 96,63 Ft (havi 1,1 millió keresés)
A Műszaki termékek szegmense átlagosan havi több mint egymillió kereséssel rendelkezik, a kattintási költség itt 99,63 Ft.
A magas CPC költség részben a magas versenyből ered, a hazai nagy e-kereskedelmi webáruházak, a gyártók és a hazai kiskereskedők, mind-mind hirdetnek erre a szektorra és az ebben a kategóriában megtalálható kulcsszavakra, amelyek felemelik a kattintási költségeket.
Otthon kategóriához viszonyítva kevesebb keresésért vetélkednek a hirdetők úgy, hogy az átlagos Mid range kattintási költség nagyobb, így magasabb a VersenyIndex is.
🐝 PRJR VersenyIndex: 12.6x
Divat: Kattintási költség: 119,12 Ft (havi 2,5 millió keresés)
Közel két és fél millió keresésével a Divat kategória erős forgalmat hoz. Összehasonlítva az előző kategóriákhoz képest a 119,12 Forintos CPC-t már egy drágább kategóriába sorolhatjuk, viszont a magasabb kattintási költséget ellensúlyozza a nagy merítés, azaz a keresési piac nagysága.
🐝 PRJR VersenyIndex: 12.7x
Oktatás: Kattintási költség: 136,45 Ft (havi 244 ezer keresés)
Az Oktatás szektort a keresések alapján az Alsó sáv csoportjába soroltuk be (erről részletesebben majd 3. pontban beszélünk), hiszen viszonylag alacsony havi (kb. 244 ezer) kereséssel rendelkezik.
A 136,45 Forintos kattintási költség arra utal, hogy bár a keresleti bázis kisebb a hirdetők (magániskolák, tanfolyamok, online oktatási platformok) aktívan harcolnak egymással a figyelemért.
🐝 PRJR Versenyindex: 44.5x
Fitness: Kattintási költség: 138,33 Ft (havi 232 ezer keresés)
Verseny szempontjából a Fitness kategória (az Oktatáshoz hasonlóan) alacsonyabb keresési volument mutat, amely körülbelül átlagos havi 232 ezer keresést jelent és viszonylag hasonló kattintási költséget, amely 138,33 Ft kattintásonként.
🐝 PRJR Versenyindex: 46.8x
Szolgáltatások: Kattintási költség: 155,44 Ft (havi 274 ezer keresés)
A Szolgáltatások szektorban közel 274 ezer kereséshez 155,44 Forint kattintási költség párosul. Nehézségében ez a piac viszonylag közel van a Fitness és az Oktatás keresési piacához is.
🐝 PRJR Versenyindex: 47x
Egészségügy: Kattintási költség: 165,50 Ft (havi 224 ezer keresés)
Az Egészségügy esetében 166,50 Forintba kerül egy átlagos kattintás, a piacon havi átlagosan 244 ezer keresés figyelhető meg a vizsgált kulcsszavakra.
Fontos, hogy hirdetési szempontból ez egy erősen szabályozott terület, ahol a Google szigorú irányelveket alkalmaz az egészségügyi termékek és gyógyszerek reklámozására.
Magyarországon kizárólag a vény nélkül kapható készítményeket lehet itt népszerűsíteni, a hirdetőknek Google tanúsítvánnyal kell rendelkezniük és természetesen a jogszabályokat is be kell tartaniuk, amikor egészségügyi szolgáltatásokat, vagy termékeket hirdetnek.
🐝 PRJR Versenyindex: 51.9x
Ügyvéd: Kattintási költség: 172,61 Ft (havi 47 ezer keresés)
A második legnehezebb piac, ami extrém példát nyújt az nem más mint az Ügyvéd kategória.
Ez az egyik legszűkebb terület, ahol a hirdetői aktivitás messze meghaladja a felhasználói keresletet, hiszen 172,61 Ft-os kattintási költséghez csak havi átlagos 47 ezer keresés párosul.
Ha az itt hirdető cégek nem óvatosak és értelmetlenül hajszolják a legfelső pozíciókat, akkor az overbidding jelensége miatt a Marketing & PR kategóriához hasonlóvá válhat az Ügyvéd kategória is.
🐝 PRJR Versenyindex: 69.7x
Turizmus: Kattintási költség: 179,80 Ft (havi 2 millió keresés)
A Turizmus szektor 2 millió keresést vonz a kattintási költség 179,80 Ft.
Ha az Egészségügy vagy az Ügyvéd szektorral hasonlítjuk össze, akkor látható, hogy itt egy sokkal nagyobb keresletű szektorból meríthetünk ügyfeleket, így a Turizmus szignifikánsabb nagyobb bázisa kárpótolja a hirdetési tevékenységből származó magasabb Google Ads kattintási árakat.
🐝 PRJR Versenyindex: 21.6x
Szerencsejáték: Kattintási költség: 244,43 Ft (havi 6,7 millió keresés)
A legtöbb keresést a Szerencsejáték kulcsszavai generálják közel 6,7 milliót havonta, az átlagos kattintási költség ezen a piacon 244,43 Ft, magas a kattintási költség, de szintén óriási az érdeklődés a téma iránt.
🐝 PRJR VersenyIndex: 24.9x
Étterem & Ételrendelés: Kattintási költség: 254,43 Ft (havi 2,8 millió keresés)
Az Étterem & Ételrendelés egy mindennapi fogyasztási igényekre épülő piac amely a kereséseket tekintve a harmadik legnépszerűbb kategória, amelyben egy hirdető 254,43 Ft-ot fizet átlagosan egy kattintásért.
Az előzőleg említett Szerencsejáték piachoz hasonlítva látható, hogy bár viszonylag közel áll a két terület CPC költsége, de mégis egy “kisebb” piacon kell megküzdeni a konkurensekkel, ezért a terület VersenyIndexe magasabb.
🐝 PRJR VersenyIndex: 28.3x
Pénzügyek & Befektetés: Kattintási költség: 340,79 Ft (havi 2,3 millió keresés)
A tömegszektorok közé soroltuk a Pénzügyek és befektetések szegmenst, ahol 340,79 Ft-ba kerül egy kattintás, itt a magas ügyfélérték és a jelentős hirdetői verseny magyarázza ezt a CPC értéket.
Egyáltalán nem mondhatók ezen a területen a Google Ads hirdetés árak olcsónak, kutatásunk alapján ez a harmadik legdrágább piac. A drága árat ellensúlyozza, hogy közel havi 2,3 millió keresés található a területen, ami kicsit ellensúlyozza a magas kattintási költségeket.
🐝 PRJR Versenyindex: 33.1x
Biztosítás: Kattintási költség: 495,53 Ft (havi 297 ezer keresés)
Viszonylag szűkebb piac a Biztosítás kategória havi közel 297 ezer keresésével a kattintási költség 495,53 forint, emiatt ez egyáltalán nem egy könnyű terült hirdetői szempontból, kevés keresés, de rendkívül magas hirdetői aktivitás.
🐝 PRJR Versenyindex: 67.2x
Marketing & PR: Kattintási költség: 1 473,23 Ft (havi 57 ezer keresés)
A legextrémebb példa a Google Ads hirdetés árakra a Marketing & PR kategória, ahol közel havi 57 ezer keresés mellett a kattintási költség 1473,23 Ft, amely azt jelenti, hogy messze ez a legversengőbb és legnehezebb piac, a szűk kereslet irreálisan magas költségszintet eredményez.
Az adatokból itt könnyen kiolvasható az overbiding (túllicitálás) jelensége, amiben az adott hirdetők túl nagy kattintási költségekkel futnak azért, hogy jobb pozíciójuk legyen, de ezzel végül sem magának, sem a piaci környezetnek nem tesz jót, hiszen maga a keresési volumen alacsony.
Feltételezésem szerint két okra vezethető ez vissza az egyik maga a kerés keresési szám, a másik, hogy sok amatőr van jelen a hirdetők között, akik most tanulják a világ legnehezebb hirdetési rendszerét a Google Ads-et és ezzel szintén megnehezítik a többi hirdető életét.
🐝 PRJR Versenyindex: 100x (legnehezebb piac)
3. Összesített havi keresési mennyiségek: 2025-ben
A Google Ads kattintási költségeket már kielemeztük, nézzük meg a 18 megvizsgált iparág átlagos havi keresési mennyiségeit. A keresések alapján négy sávba sorolhatjuk a területeket: Top3 iparág, Tömegszektorok, Középmezőny és az Alsó sáv. Nézzük meg, hogy melyik terület mennyire népszerű.

3.1. Top 3 iparág átlagos havi keresési volumenek alapján:
Ez a három szektor adja a vizsgált keresési volumen közel 48%-át, vagyis itt koncentrálódik a legnagyobb felhasználói aktivitás és piaci érdeklődés.
1. Szerencsejáték: 6 695 020 keresés
2. Otthon: 3 379 890 keresés
3. Étterem & Ételrendelés: 2 758 970 keresés
3.2. Tömegszektorok:
Ezek a kategóriák a piac második legerősebb rétegét alkotják nagy tömegű közönséget vonzanak (az összes havi keresések ~36%-át fedik le) és legalább havi 2 millió keresést generálnak.
4. Járművek: 2 729 780 keresés
5. Divat: 2 491 360 keresés
6. Pénzügyek & Befektetés: 2 315 170 keresés
7. Turizmus: 2 016 790 keresés
3.3. Középmezőny:
A kategóriába azokat a kereséseket soroltuk, ezek még mindig folyamatos keresést generálnak ezek a keresések közel 11%-át fedik le.
8. Műszaki termékek: 1 110 340 keresés
9. Álláskeresés: 802 290 keresés
10. Ingatlan: 630 500 keresés
11. Állat & Kisállat: 478 760 keresés
3.4. Alsó sáv:
Az alsó sávba a többi kategóriákat soroltuk, ezek nem érték el az átlagos 300 ezer keresési sávot, összesen ezek a kulcsszavak a keresések ~5%-át fedik le.
12. Biztosítás: 296 510 keresés
13. Szolgáltatások: 273 990 keresés
14. Oktatás: 243 920 keresés
15. Fitness: 232 210 keresés
16. Egészségügy: 224 040 keresés
17. Marketing & PR: 57 030 keresés
18. Ügyvéd: 46 990 keresés
4. Átlagos Google Ads Cost Per Lead (CPL) költségek iparáganként
A Cost Per Lead egy mutató amely az ügyfél megszerzésének a költségét jelöli, hogy jobban összehasonlíthatóvá tegyük a piacokat, jelen részben a már használt Mid Range kattintási árakkal és 1.1%-os konverziós aránnyal kiszámoltuk, hogy így mennyibe kerül egy vásárló (vagy ügyfél) megszerzése az adott iparágakban.
Iparág | Konverziós arány | Átlagos CPL (Cost Per Lead) |
Marketing & PR | 1.1% | 133,930 Ft |
Biztosítás | 1.1% | 45,048 Ft |
Pénzügyek & Befektetés | 1.1% | 30,981 Ft |
Étterem & Ételrendelés | 1.1% | 23,130 Ft |
Szerencsejáték | 1.1% | 22,221 Ft |
Turizmus | 1.1% | 16,346 Ft |
Ügyvéd | 1.1% | 15,692 Ft |
Egészségügy | 1.1% | 15,136 Ft |
Szolgáltatások | 1.1% | 14,131 Ft |
Fitness | 1.1% | 12,575 Ft |
Oktatás | 1.1% | 12,405 Ft |
Divat | 1.1% | 10,829 Ft |
Műszaki termékek | 1.1% | 8,785 Ft |
Otthon | 1.1% | 8,523 Ft |
Állat & Kisállat | 1.1% | 7,497 Ft |
Álláskeresés | 1.1% | 5,801 Ft |
Ingatlan | 1.1% | 4,176 Ft |
Járművek | 1.1% | 2,746 Ft |
5. Hogyan alakul ki a végleges Google kattintási ár?
A legtöbben azt gondolják, hogy a kattintás ára egy egyszerű licitverseny eredménye, a valóságban a Google Ads árakat több minden befolyásolja, nézzük meg, mely mutatók a legsúlyosabbak.
5.1 Minőségi mutató (Quality Score):
A Quality Score egy 1-10 közötti értéket tud felvenni, a magasabb Minőségi mutató azt jelenti, hogy kevesebb kattintási költséget kell fizetned ugyanazért a helyezésért. Gondolj erre a tényezőre úgy mint egy bonus-malus besorolási rendszerre.
5.1.1. Várható átkattintási arány (Expected clickthrough rate (CTR)):
Ez azt jelzi, hogy a felhasználók milyen valószínűséggel kattintanak a hirdetésedre.
5.1.2. Relevancia (Ad relevance):
A Google nem akarja spamelni a felhasználóit, azt akarja, hogy releváns keresésekre, releváns hirdetések jelenjenek meg, ezért itt a Google a hirdetést és a kulcsszó relevanciáját és kapcsolatát figyeli.
5.1.3. Céloldallal kapcsolatos élmény (Landing page experience):
Ez azt figyeli, hogy a megadott URL ahova vezeted a forgalmat, mennyire kapcsolódik a kereséshez, illetve technikai faktorokat is figyelembe vesz (például, hogy milyen gyors az oldal sebessége, mennyire mobilbarát stb.).
5.2. Ad Rank (hirdetési rang):
A Google mielőtt megjelenítené a hirdetéseket kiszámítja a hirdetések Ad Rank-jét, majd csökkenő sorrendbe teszi ezek alapján a hirdetőket és csak azokat jeleníti meg amelyeknek a legnagyobb volt az Ad Rankje. A legnagyobb Ad Rank-el rendelkező hirdetőé lesz az első hely, a második legnagyobb Ad Rank-kel rendelkező a második és így tovább…
Az Ad Rank képlete:
Minőségi mutató x Max CPC = Ad Rank
6. Milyen tényezők befolyásolják még a Google Ads árakat?
A Google Ads hirdetés árak nem fixek, a Google hirdetési rendszere lényegében nem más mint egy aukciós rendszer, viszont ebben az ökoszisztémában nemcsak a licited számít, hanem számos más tényező is, nézzük meg a legfontosabbakat.
Iparág:
Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a Google Ads teljesen más válasz születik attól függően, hogy milyen piacon hirdetsz és azon mennyi keresés és mennyi hirdető verseng egymással, mert az egyik legnagyobb ármeghatározó tényező az iparág.
Megfontolási / döntési idő:
A havi költségeket az is alakíthatja, hogy az adott területen milyen hosszú a döntési idő, minél hosszabb a megfontolási időszak, nekünk is annál tovább kell végigkísérni és emlékeztetni a potenciális ügyfeleket.
Google Ads kampánytípus:
Rengeteg specializált kampánytípust megtalálható a Google Ads ökoszisztémájában mint például Kereső, Shopping, Performance Max (PMax), Display, Demand Gen, App Install, YouTube hirdetés és ezek a kampánytípusok eltérő árakkal rendelkeznek.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy a Display és YouTube alapú megoldások olcsóbbak, amíg a Kereső és Shopping hirdetések drágább kattintási költséggel rendelkeznek, hiszen ezeknél aktív problématudattal rendelkezik az érdeklődő, emiatt ezeket többen használják és ez visszaköszön a hirdetési költségekben is.
Mennyibe kerül egy YouTube hirdetés?
Hazánkban egy YouTube CPV (Cost Per View) ára 2.7 Ft és 18 Ft közötti összegbe kerül.
Ajánlattételi stratégiák (Bid Strategy):
A Google Ads hirdetési árak nagymértékben függnek attól, hogy milyen stratégiát választunk, mindegyiknek megvannak az előnyei és hátrányai is.
Manuális CPC: Teljes kontroll a kattintások felett, de amatőr hirdetőknek a megtanulása évekbe telhet.
Automatizált ajánlattételi stratégiák: TCPA (Target CPA), Maximize Conversion és még sorolhatnánk, előnyük, hogy amatőr hirdetők is ki tudják próbálni, de kontroll nélkül ezek drágábbak lehetnek, mely végül a piacot is drágítja.
Alapvető igazság, hogy minden iparágban érdemes A/B (Split) tesztelni az ajánlattételi stratégiákat, mert sokszor rájövünk, hogy a kevert kampánybeállítások, vagy egy másik ajánlattételi stratégiával jobb ROI-t érünk el.
Fiókkezelés minősége:
Nagyon nem mindegy, hogy hogyan kezelik a hirdetéseket, egy jól optimalizált fiók alacsonyabb kattintási költségekkel tud futni, amíg egy rosszul menedzselt magasabbal, mert nem jól használják a manuális és az automata ajánlattételi stratégiákat.
Fontos, hogy amikor egy olyan cikket olvasol amiben a Google Ads árait tárgyalják és csak egy hirdetéskezelőből mutatnak neked árakat, akkor azt kezeld red flagként, hiszen, ha rosszul menedzselik, akkor magas kattintási költségeket fogsz látni, de ezek nem mutatják az alsó (low range), közép (mid range) és magas (high range) kattintási költségeket és csak az ő ügyfeleikre és a kezelési ügyességükre releváns adat.
Mi ezzel szemben több mint 72 ezer kulcsszót kutattunk le aminek mind a három értékét megmutatjuk számodra, hiszen csak így lehet irányba állni, illetve az itt használt adatokat használjuk mi is tervezésre, hogy gyorsan szakmai választ tudjunk adni az adott kampányhoz, vagy ügyfélnek a Google Ads hirdetés árakra.
További változók a költségekben:
A Google Ads hirdetés ára még ezektől a változóktól is függ:
– Időzítés: Más a kattintási költség bizonyos időkben (munkaidő vs szabadidő), illetve napokon (munkanap vs hétvége), illetve bizonyos hónapokban intenzívebb a hirdetés (november és december).
– Lokáció: A geo-targeting is hatással van a kattintási költségekre, bizonyos lokációk (városok, városrészek), drágábbak, míg mások olcsóbbak.
– Költségkeret: A Google hirdetések ára függ a költségkerettől is, amely különösen jellemző az automata ajánlattételi stratégiák használatára. A csökkenő hozadék elve alapján (rate of diminishing returns) miatt egy bizonyos költési szint felett minden plusz forint befektetés egyre kevesebb új konverziót eredményez, ekkor az automata ajánlattételi stratégiák fölöslegesen kezdenek túllicitálni, nő az Impression Share (azaz a Megjelenési arány), de ahogy a kereséseknél láthattuk, van egy pont ami a havi keresések miatt egy “fizikai” határrá válik, hiába próbálunk meg 20x annyit költeni, ha a keresési volumen nem változik ilyen arányban csak eldrágítjuk a kattintási költségünket.
– Eszköz: Nem minden keresés ugyanolyan, bizonyos eszközökön (pl: asztali eszközökön) a legtöbb esetben magasabb a konverziós arány, ez meglátszik az árazáson is.
7. Hogyan optimalizáld a kattintási költségeket?
A jó hír, hogy megfelelő hirdetéskezeléssel jelentősen csökkenthetők a Google Ads kattintási árai, mivel a Google úgy alakította ki a rendszerét, hogy a minőségi hirdetések alacsonyabb CPC-t (kattintási költséget) kapjanak.
7.1. Quality Score javítása:
Ahogyan már megemlítettük a Minőségi mutató (Quality Score) közvetlenül befolyásolja a kattintási költségeket, tehát magasabb minőségi pontszám alacsonyabb kattintási árat jelent.
– Mind a hirdetéssszöveged, célzott kulcsszó és a landing oldal is legyen releváns. Ha szükséges dolgozd át ezeket, hogy jobb teljesítményt érj el.
– Technikailag legyen rendben a landing oldalad, legyen gyors és mobilbarát.
– CTR javításra használj A/B tesztet, írj több verziót és kísérletezz, hogy mi rezonál jobban a felhasználókkal.
7.2. Long-tail kulcsszavak:
Ne csak a legáltalánosabb kulcsszavakban gondolkodj, minél általánosabb egy kulcsszó annál nagyobb lesz az érdeklődés, de az érdeklődés szélessége azt is jelenti, hogy sokkal messzebb fognak állni a vásárlási journey-ben, mint amikor konkrét termékeket és megoldásokat keresnek, esetleg a keresésükben még az árat is megemlítik.
Próbálj ki hosszabb, specifikusabb kereséseket, amelyek kevesebb versenyt vonzanak, így olcsóbbak, ráadásul sokkal pontosabb szándékot tükröznek, tehát nagyobb az esély a konverzióra is.
7.3. Kizáró kulcsszavak:
A kizáró (negatív) kulcsszavak beállítása az egyik leghatékonyabb költségcsökentő lépés, például érdemes kizárni az “ingyen” vagy az “ingyenes” szót használó kereséseket, hiszen ők nem akarnak fizetni.
Nem csak ilyen szavakat zárhatunk ki, például, ha tudjuk, hogy nem rendelkezünk egy bizonyos terméktípussal (például nincs sárga függönyünk), akkor azt is ki kell zárnunk, hogy ne pocsékoljuk a költségkeretünket.
Fontos, hogy minden területnek megvannak azok a szavai amelyeket ki kell zárni és napról-napra felül kell vizsgálni ezeket, ahogy változik a készlet, illetve változnak a keresési szokások.
8. Miért érdemes ügynökséget megbízni?
A valóság az, hogy a sikerhez olyan szakértelem, eszköztár és folyamat szükséges, amelxet a legtöbb vállalkozás nem tud házon belül megteremteni, illetve nem sok vállalkozás engedheti meg magának, hogy évente sok száz milliós kerettel hirdessen és ez alapján gyorsan megtanulja a világ egyik legbonyolultabb hirdetési rendszerét.
A professzionális Google Ads ügynökségek sok száz milliót költöttek már, tudják a buktatókat, nemcsak költséget optimalizálnak, hanem valódi üzleti eredményeket szállítanak, ezáltal bőségesen visszahozzák a menedzsment árát.
A Google Ads árak optimalizálásának a kulcsa nem az, hogy keveset költs, hanem az, hogy okosan költs, egy profi hirdetéskezelő ügynökség folyamatosan optimalizálja a struktúrát, hogy az minél kevesebb költésből minél nagyobb eredményt hozzon.
8.1. Szakértelem és tapasztalat:
Ahogy tárgyaltuk is már korábban a Google Ads hirdetési árak nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudatos a kampánykezelés.
Egy tapasztalt marketingügynökség csapatában olyan szakik dolgoznak, akik pontosan tudják:
– Hogyan hatnak a mutatószámok (metrikák) egymásra.
– Ismerik a beállításokat, tudják melyik mire jó, mikor lehet és mikor muszáj váltani.
– Tudják, hogyan kell kulcsszókutatást végezni.
– Tudnak adatot elemezni és tudják, hogyan kell nyomonkövetni és mérni a konverziókat.
– Napi szinten tudnak foglalkozni a kampányokkal.
A legtöbb vállalkozás ott akad el, hogy nincs naprakész tudása és ideje sem, hogy megtanulja az alapokat és lekövesse az újításokat. A keresési trendek és a Google Ads is folyamatosan változik, vele változnak a bevált gyakorlatok is, egy ügynökség napi szinten leköveti ezeket, gyorsan alkalmazkodik és elkerüli a pénzégetést.
8.2. Időmegtakarítás a vállalkozások számára
Egy Google Ads kampány napi szintű menedzselése rengeteg időt igényel, monitorozni kell a teljesítményt, finomítani a kulcsszavakat és optimalizálni a beállításokat, tesztelni, tesztelni és végül megint tesztelni.
Ki kell számolni, hogy a változások statisztikailag szignifikáns változással jártak-e, majd ha igen a jobb beállításokkal futni tovább. Ha mindezt egy vállalkozó maga próbálja végezni, akkor könnyen elviszi az idejét az alaptevékenységétől.
Ezt a tevékenységet az ügynökség megoldja, így a vállalkozás vezetője arra fókuszálhat amiben a legjobb a vállalkozása vezetésével, miközben a háttérben folyamatosan fejlődnek a kampányok.
Összefoglaló:
Mennyibe kerül tehát egy Google hirdetés? Bár szinte minden vállalkozás felteszi ezt a kérdést, ha a bemutatott statisztikákat megnézzük most már érthető, hogy miért az a pontos válasz, hogy attól függ. Az egyedi saját kutatásunk alapján 55,49 Ft és 302,75 Ft közötti fizet a legtöbb hirdető aki a hazai piacon futtat Google Ads kampányokat.
Fontos viszont, hogy a Google Ads hirdetés árak nem fixek, hanem folyamatosan változnak. Az árazás függ az iparágtól, a verseny erősségétől, a földrajzi helytől, a célzott kulcsszavaktól vagy a kampánytípustól, de még a napszaktól is.
A jó hír, hogy gyakorlatilag a Google Ads bármilyen költségkerettel működhet. Ugyanúgy sikeresen alkalmazhatja egy kisebb cég, amely naponta csak néhány ezer forintot költ és egy nagy hirdető is aki több száz millió forintot költ Google hirdetésekre.
A valódi kihívás inkább az, hogy megértsd a rendszert és azt, hogy mi hajtja fel, vagy éppen le a Google hirdetés árakat és az, hogy hogyan biztosíthatod, hogy minden kattintás igazi üzleti értéket generáljon emiatt érdemes egy marketingügynökséget megbízni a hirdetéseid kezelésével.
Üdv,
PRJR
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK):
Mennyibe kerül a Google Ads 2025-ben Magyarországon?
Saját kutatásunk alapján, amelyben több mint 72 ezer kulcsszót vizsgáltunk meg 2025-ben, a minimális kattintási költség jelenleg 55,49 Ft.
Mely iparágak a legdrágábbak a Google Ads-en?
A kattintási költségek a Marketing & PR (1 473,23 Ft) és a Biztosítás (495,53 Ft) területén a legdrágábbak.
Hogyan alkalmazkodnak a hirdetők a növekvő Google Ads költségekhez?
A hirdetők optimalizálják a kampánystruktúrákat, illetve aktívan foglalkoznak azzal, hogy az adott hirdetés olcsóbb legyen, ezért átdolgozzák a hirdetéseiket, de akár a landing oldalakat is. Gyakran a magas ROI-t biztosító szegmensekre koncentrálnak, ahelyett hogy a legdrágább kulcszavakat használva próbálnának versenyezni.
Milyen tényezők határozzák meg a Google Ads hirdetés árait?
A Google Ads költségeit rengeteg tényező befolyásolja, az iparág, a kampánytípus, a verseny, a földrajzi célzás, a választott kulcsszavak, a nap és napszak, a kampánybeállítások és az ajánlattételi stratégia is.
Mely iparágak a legolcsóbbak a Google Ads hirdetési árak?
Kutatásunk alapján a Járművek (30,21 Ft) és az Ingatlan (45,94 Ft) kategória a legolcsóbb hazánkban.
Megéri a Google Ads hirdetés?
Igen, a Google Ads sok vállalkozás számára a hajtómotor, nekik kifejezetten megéri, mert mérhetőek az eredmények, így látszódik a kifejtett hatása. A hirdetők szabályozhatják a költségkeretet, optimalizálhatnak és részletes riportok alapján követhetik a teljesítményt. Ha jól van kezelve a Google Ads forgalmat hoz és ügyfeleket generál és növeli az értékesítést, így egy hatékony eszköz lehet az üzleti növekedéshez.
Fogalomtár:
CPC: A költség amit egy kattintásért (Cost Per Click) fizetünk. Nagyon leegyszerűsítve a legtöbb esetben Google hirdetés ár nem más mint a CPC-k összessége.
Átl. CPC (Low Range): Szakcikkünkben erre az értékként hivatkozunk minimális kattintási költségként. A Google iránymutatása alapján ez az a minimum kattintási költség, ami ahhoz kell, hogy a hirdetésünk az első oldal tetején, a legfelső pozíciók valamelyikén megjelenhessen
Átl. CPC (High Range): Ez a mutató a legagresszívabb ajánlatokat tükrözi, ami ahhoz szükséges, hogy a hirdetéseid a google első találati oldalán, a legfelső pozíciók, de valószínűleg az előkelő 1.-2. hely közelében jelenjen meg, akár nagyobb verseny, vagy alacsony minőségi mutató esetén is.
PRJR Átl. CPC (Mid Range): Mivel a túl magas kattintási költség könnyen a overbidding jelenséghez vezethet amely során annyira ragaszkodunk az első pozícióhoz, hogy ez a végén megeszi a költségkeretünket és szignifikánsan kevesebb érdeklődőnk lesz, ezért létrehoztunk egy saját metrikát a Mid Range CPC-t, amely egy kiegyensúlyozott átlagos kattintási költséget mutat meg. Az iparágankénti összehasonlításban ezt a kiegyensúlyozatt metrikát használjuk a fentiek miatt.
PRJR VersenyIndex: Az általunk fejlesztett PRJR VersenyIndex egy egyedi mutatószám, mely 1 és 100 közötti skálán értékeli a piaci verseny intenzitását. Az 1-es érték a legkisebb, a 100-as érték pedig a legmagasabb versenyhezetet jelölil.
Az index kialakítása során két kulcsfontosságú tényezőt veszünk figyelembe a havi átlagos keresési mennyiséget és a kattintási költséget (CPC-t), az index ezt a két tényező kombinációját veszi figyelembe, pontozzuk, hogy mennyire szűk vagy bőséges a keresési volumen és, hogy mekkora a hirdetői aktivitás (CPC).
Ezeket a tényezőket pontozva egy átfogó értékelést adunk, amely alapján az egyes iparágakat a legkönnyebben és legnehezebben meghódítható piacok között helyezzük el.
Cost Per Lead (CPL): A Cost Per Lead egy ügyfél megszerzésének a költségét jelenti.