Hogyan hozd ki a legtöbbet Meta Ads kampányaidból 2025-ben?
Ahogy az online marketing úgy a Meta Ads világa is folyamatosan változik, az ami tegnap még működött, ma már elavult lehet. Ami biztos viszont, hogy a Meta algoritmusai egyre fejlettebbek, ezzel együtt az ajánlattételi stratégiák is dinamikusan átalakulnak, emiatt ha a legtöbbet akarod kihozni a hirdetéseidből, akkor fontos, hogy tisztában legyél a változásokkal.
Ebben a tudásanyagban a legfrissebb Meta Ads tippeket és trükköket, amelyek segítenek hatékonyabbá tenni a Meta hirdetési kampányaidat és ezáltal jobb eredményeket elérni. Fontos, hogy mint ahogy a digitális marketing változik, úgy ez a cikk folyamatosan frissül, így érdemes időnként visszanézned, mert itt fogjuk gyűjteni az újdonságokat.
1. Használd ki a Meta Advantage+ termékcsaládját
A nagy versenytársához a Google fejlesztéseihez hasonlóan a Meta is egyre inkább az automatizált megoldások irányába mozdul el, az olyan eszközök mint az Advantage+ sales (Advantage+ értékesítési kampány) és az Advantage+ audience, jelentősen csökkentik a manuális munkát, miközben növelik a kampányok hatékonyságát, emiatt érdemes kísérletezni velük.
A Meta Ads üzleti súgóközpontja így foglalja össze az Advantage+ előnyeit:

“Az Advantage+ értékessi kampányokat futtató hirdetők átlagosan 9%-os javulást tapasztaltak a konverziónkénti egységköltség terén. A Meta Advantage+ termékekkel MI segítségével maximalizálhatod a teljesítményt”
Ahelyett, hogy sok időt fordítanál a célzás aprólékos beállítására, hagyd, hogy a Meta algoritmusai dolgozzanak helyetted. Az AI alapú targeting nemcsak gyorsabb, hanem sok esetben hatékonyabb is, mint a manuális megoldások, de persze a kulcs itt is a tesztelés, ezért ha eddig nem használtad mindenkép próbáld ki idén.
Ha ez már pipa, akkor lesd meg az Opportunity Score ajánlásait inspirációkért. 😉
2. Egyszerűsítsd le a kampánystruktúrádat
Korábban sokan használtak 5-10 ad setet (hirdetéssorozatot) egy kampányban, de ma ez legtöbb esetben már nem hatékony.
A Meta algoritmusai jobbak, mint valaha, és nincs szükségük a túl sok szegmentálásra és nem is sok esetben csípik már, ha még mindig így járunk el.
Inkább kövesd ezeket az irányelveket:
- Egy kampány = Egy fő ad set (hirdetéssorozat)!
- Használj Advantage+ audience-szet a célzáshoz!
- Hirdetésvariánsokat se told túl, ahol lehet ott inkább az “Add headline option” és az “Add text option” segítségével egy hirdetésen belül adj meg több variációt!
Ezzel nemcsak időt spórolsz, de az algoritmusok is jobban tudnak dolgozni, hiszen a Meta-technológiákra épülő platformoknak optimális esetben heti 50 db konverziós (optimalizációs) eseményre van szükségük a megfelelő optimalizáltsághoz.
Ha szétaprózzuk a struktúrát (és mondjuk még alacsony költségvetéssel is futunk), akkor nem tudjuk biztosítani a megfelelő betanulást.
3. Fejleszd az adataid pontosságát
Legszívesebben ezt a pontot legelőre sorolnám… vagy leginkább 0. lépésként jelölném meg, de attól tartok, hogy mivel ez egy “bonyolult” technikai módosítás, így elkergetnék minden olvasót.
Ha te kedves olvasó a 3. pont elolvasása után kicsit kétségbe esel, semmi gond, az elkövetkezendő pontokban hoztam még olyan lépéseket is, amelyek megvalósítása könnyebben kivitelezhető.
A Meta Ads algoritmusai csak akkor tudnak hatékonyan működni, ha pontos adatokat kapnak, ezért a legfontosabb tippem, hogy integrálj szerveroldali mérést!
A Conversion API (magyarul Konverziók API) feladata, hogy közvetlen kapcsolatot hozzon létre az adataid és a Meta hirdetésoptimalizáló rendszerei között.
Ez segít a hirdetések a hirdetések hatékonyabb célzásában, az eredményenkénti költségek csökkentésében, valamint a kampányok teljesítményének pontosabb mérésében a Meta-platformokon.
🥜 Dióhéjban: Ha az adataid pontatlanok, akkor kampányaid sem fognak jól teljesíteni.
4. A siker kulcsa (továbbra is) az ajánlat és a kreatív
Az online hirdetés egy eszköz, s nem a Szent Grál… Nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy egy-egy megoldástól várják a céges sikerüket, amíg a legfontosabbról megfeledkeznek:
Erős ajánlat nélkül, nincsen igazán sikeres kampány!
A kreatívok határozzák meg, hogy az emberek egyáltalán észreveszik-e a hirdetésedet, de ha az ajánlatod és az annak észlelt értéke nincsen arányban a megjelenített értékkel, úgy könnyen sikertelenségbe fulladhat a kampányod, még akkor is, ha a legjobb szakemberek kezelik és a legpontosabb MI rendszerek dübörögnek mögötte. Miért? Azért, mert bár megpróbálhatunk mindent eladni, de az emberek nem hülyék!
Koncentrálj arra, hogy olyan vonzó ajánlatot hozz létre, amely kiemelkedik a versenytársak közül. A vizuális elemeket tekintve teszteld a különböző formátumokat: videókat, carousel hirdetéseket, single image és a dinamikus kreatívokat, mindig A/B tesztelj!
Honlapod használhatóságát folyamatosan fejleszd, ne feledd, hogy már a legtöbb látogató mobileszközről fog érkezni a weboldaladra (ha nem hiszel nekem nézz rá a webanalitikádra ;)), tehát ha okostelefonon nem használható a honlapod (nem gyors, nincsenek filterek, bugos stb.), akkor a kampányok sem fognak jól működni.
Fontos, hogy minden javítás, amellyel a konverziós arány is javul, nem csak a hirdetéseidre, de az összes forgalmi forrásodra (online csatornádra) jótékony hatással lesz, így hatványozottan javul minden eredményed. 🙂
5. Használd ki a videóhirdetések erejét
A videóhirdetések egyre népszerűbbek, azonban a siker titka az első 3 másodperc!
Biztos nem fogsz sikerrel járni, ha a klasszikus filmes struktúrában használod, ami valahogy így néz ki:
1.) Intro (bevezető / logó)
2.) Üzenet
3.) Outro
Helyette kezdj egyből a lényeggel, mert csak három másodperced van, hogy felkeltsd az érdeklődést. A YouTuberek például így építek fel a tartalmaikat:
1.) Hook (Érdeklődés felkeltése: ilyen lehet egy kérdés, vagy egy ajánlat, vagy egy erős mondás, vagy egy erős előny stb.)
2.) Logó
3.) Üzenet és CTA (Call To Action: cselekvésre való felszólítás amelyben megmondod, hogy mit tegyen a néző)
Egy jól sikerült videókampány megkülönböztet és az értékesítésedet is feldobhatja. De ne kezdj unalmasan, ne mutass intrót, vagy logót az első másodpercekben, hanem egyből ragadd meg a figyelmet, adj azonnal értéket, vagy izgalmat! Ha nem tudod, hogyan tehetnéd ismerkedj meg a (marketing) hook fogalmával.
6. Koncentrálj az élettartam értékre (LTV)
Ne csak azt nézd, hogy mennyibe kerül egy új vevő megszerzése, hiszen a hosszútávú siker kulcsa az, ha vissza is térnek hozzád, illetve az, hogy mennyit költenek nálad az életük során.
– Kísérletezz előfizetéses modellekkel (mint például Alza+)!
– Indíts utóértékesítő kampányokat, ha valaki egyhavi készletet rendel egy termékből, akkor a hónap végén ismét megkereshetjük és emlékeztethetjük a készletek feltöltésére!
– Készíts csomagajánlatokat, hogy növeld a kosárértéket!
– Használj Up és / vagy Cross sellt, ajánlj kiegészítőket a megvásárolt termékek mellé!
A lényeg: Ha egy új vevő hosszútávon nagyobb bevételt hoz, akkor sokkal agresszívebben is tudsz hirdetni az elején, hogy megszerezed!
A hirdetési platformok folyamatosan változnak és velük változnak a bevált módszerek és a stratégiák is, ha nincs időd, hogy lekövesd ezeket a gyakori változásokat, bízd ránk Meta Ads hirdetéseid kezelését.
Üdvözlettel,
PRJR