Miért fontos a GTIN ha a Google Ads-en Shopping hirdetéseket futtatsz?
A Google szerint a GTIN hozzáadása 20%-al megemelte a kattintások számát azoknál a termékeknél, melyek rendelkeztek GTIN-el, mára azonban a GTIN nem megkerülhető, hiszen jelenleg majdnem minden esetben egy kötelező elemmé vált, ha Google Ads-en Shopping hirdetéseket futtatunk.
Tartalom:
1. Mi az a GTIN?
2. GTIN számok altípusai
3. Hol kell megjelennie a GTIN-nek?
4. A GTIN és a Google Ads Shopping hirdetések
5. Összefoglaló
1. Mi az a GTIN?

A GTIN-el te is találkoztál már, ez nem más mint a (Global Trade Item Number), magyarul tehát maga a “vonalkód”, amely egy egyedi és nemzetközileg elismert termékazonosító, amelyre hazánkban sokszor EAN kódként hivatkoznak, illetve könyveknél ISBN kódként.
Nagyon egyszerűen megfogalmazva a GTIN a termékek személyi igazolványa. Fontos azonban, hogy nem mindenki csak hazánkban, vagy Európában fog hirdetni és a GTIN követelmények hirdetési helytől függően, vagy terméktípustól függően eltérhetnek, ezért nézzük meg milyen GTIN altípusok léteznek.
🐝 GTIN szám jelentése: GTIN egy egyedi és nemzetközileg elismert termékazonosító, tehát olyan mintha termékek “személyi igazolványa” lenne.
2. GTIN számok altípusai:
– EAN (GTIN-13): Európában használt GTIN kód, mely 13 számjegyű.
– ISBN: Könyveknél és kiadványoknál használt szintén 13 számjegyű azonosító. Fontos, hogy a Google Ads-nél az ISBN-10 értékeket ISBN-13-ra kell átkonvertálni.
– UPC (GTIN-12): 12 jegyű szám, mely Észak-Amerikában használatos, amennyiben 8 jegyű UPC-e kóddal rendelkezünk, úgy azt át kell konvertálnunk 12 számjegyű UPC-A kóddá!.
– ITF-14 (GTIN-14): 14 jegyű szám, melyet gyűjtőcsomagokon használnak.

Tipp 1.: Ha könyveket árulsz, használd az ISBN-t GTIN számként.
Tipp 2.: Ha nincs GTIN kódod, akkor a GS1 (vonalkód mögött álló) szervezeten keresztül vásárolhatsz hivatalos azonosítót.
Tipp 3.: Könyvek esetén Magyarországon az isbn@oszk.hu e-mailen tudsz ISBN-t igényelni. 😉
3. Hol kell megjelennie a GTIN-nek?
A Feedben (termékadatbázisodban) kell szerepeltetni a többi azonosító mellett, b. Opció, ha nem szerepel a fő feededben, hogy egy kiegészítő Feed-el küldjük be a Merchant Centerbe, de itt azt javasolnám, hogy már a fő feedbe is kerüljön be, ahogy minden kötelező adat, mint az:
- ID
- Title
- Description
- Link
- Image link
- Availability
- Availability date
- Price
- Brand
- GTIN
- MPN
- Condition
- Adult
- Multipack
- Bundle
- Certification
- Color
- Gender
- Material
- Pattern
- Size
Ezek között van, amely jelenleg csak bizonyos országban, vagy bizonyos feltételek között kötelező, például minden felnőtt kategóriás terméket, meg kell jelölni Adult és “Yes” értékre beállítani minden terméknél az attribútumot.
4. A GTIN és a Google Ads Shopping hirdetések
Mivel minden webshop egy kicsit máshogy viszi fel a termékek információját az oldalra és a termék feedbe (title, description stb.), ezért előfordulhat, hogy bár más is hirdeti pont ugyanazt a terméket amit mi, de a keresések során nem jelenik meg a mi termékünk, még akkor sem, ha magas CPC-t (kattintási költséget) állítunk be a termék mellé.
Mivel a Google Ads Shopping hirdetése lényegében egy Google-ben lévő ár-összehasonlító csatorna, így ez egy nagyon kritikus hiba, hiszen itt az a legfontosabb számunkra az, hogy az ugyanolyan típusú termékek közé a miénk is bekerüljön.
Például, amennyiben valaki XY modellű okostelefont kínál és azt nálunk is meglehet venni, úgy amennyiben kompetitív az árunk, úgy nagyon előnyös, ha ebben az esetben mi is megjelenünk. Sokszor azonban olyan okok miatt, mert a rendszer nem tudta sikeresen beazonosítani a portékánkat, nem jelünk meg a versenytársak mellett.
Ilyen esetekben segít a GTIN szám, hiszen így ha eltérő leírást adunk meg, vagy máshogy nevezzük el a terméket, a GTIN egy összekötő kapcsot biztosít a mi termékeink és a konkurens termékek között. Ez az érték azonos, ezáltal ahogy a Google support oldalán olvashatjuk “Retailers who’ve added correct GTINs to their product data have seen a 20% increase in clicks on average”, tehát megnövekszik a kattintás az adott terméket, de ez teljesen logikus, hiszen a GTIN szám egy mankót biztosít a rendszernek.
Összefoglaló:
A GTIN (Global Trade Item Number) nem csupán egy technikai követelmény, ez egy lehetőség, hogy több eladást és jobb hirdetési eredményeket érj el a Google Shoppingban, emiatt fontos ellenőrizni, hogy megfelelően vannak kitöltve, illetve, hogy az adott termékekhez kapcsolódó GTIN értéket adtunk meg az adatbázisba.
Ha pedig további segítségre, vagy feed optimalizálási trükkre van szükséged keresd a hirdetéskezelési szolgáltatásunkat!
Üdvözlettel,
PRJR