TikTok Smart+ kampánytípus bemutató
A TikTok Ads újítása a Smart+ kampánytípus új szintre emeli a hirdetési lehetőségeket, a belsős tesztek alapján az újítás képes felülmúlni a hagyományos manuális kampányokat. A hirdetőknek csak meg kell határozni a céljaikat (pl: Sales, Traffic, Reach, Lead generation, App promotion stb.), megadni a költségvetést majd feltölteni a kreatívokat. A TikTok mesterséges intelligenciája pedig azon fog dolgozni, hogy a legjobb eredményeket hozza, akár tartalmat is generál emiatt.
Amennyiben Meta Ads-en is hirdetsz, úgy biztos nem lesz teljesen ismeretlen a kampánytípus működése, hiszen nagyon hasonló a szellemisége a Advantage+ kampánytípusoknak is.
Tartalom:
1. Mi az a TikTok Smart+ kampány?
2. Milyen Smart+ kampánytípusok léteznek?
– Smart+ Traffic Campaign
– Smart+ Web Campaign
– Smart+ Lead Generation Campaign
– Smart+ App Campaign
3. Összefoglaló
1. Mi az a TikTok Smart+ kampány?
A Smart Plus a TikTok Ads egyik AI-alapú kampánytípusa, mely automatizálja a célzást, az elhelyezést és a kreatívok megjelenését is. A megoldás nagyon hasonlít a Meta Ads Advantage+ megoldásához.
Nincs szükség hosszas finomhangolásra, az algoritmus végzi a munkát. A rendszer szorosan összefügg a kreatívok minőségével, a tartalom és maga az ajánlat a kulcs és nem a technikai beállítások.
Fontos ezen kívül, hogy a Smart+ kampányokban nem lehet manuálisan kiválasztani az elhelyezéseket, ha te szeretnéd kiválasztani őket, úgy egy klasszikus (Non-Smart+) kampányt kell indítanod.
Pontosan mit is csinált a Smart+?
1. Automatizál: Az algoritmus minden beállítást kezel a célzástól az elhelyezésig. A prediktív AI és gépi tanulás révén a rendszer az adott vállalkozás céljaihoz igazítja a kampányokat és ezzel az optimalizálással növeli a hatékonyságot.
2. Időt takarít meg: Az automatizált rendszer miatt kevesebb manuális munka szükséges.
3. Skálázhatóság: A TikTok algoritmusa képes gyorsan reagálni a felhasználói aktivitásra, így nagyobb költések mellett is hatékonyan működik.
4. Megelőzi a bannervakságot: A rendszer automatikusan felismeri, ha egy hirdetés kifárad és akár új kreatív kombinációkat is generál, mely meghosszabbítja a kampány élettartamát.
2. Milyen Smart+ kampánytípusok léteznek?
A TikTok Ads több altípust is kínál, mindegyik más-más célra optimalizál, nézzük meg hát a legfontosabb kampánytípusokat és azt, hogy melyik mire alkalmas.
Smart+ Traffic Campaign:
Ez a kampánytípus arra optimalizál, hogy nagy mennyiségű (és jó minőségű) forgalmat irányítson a weboldaladra a TikTok mesterséges intelligenciája segítségével.
Nem ajánlanám, de akár anélkül is elindítható, hogy TikTok Pixelt implementálnád, így nagyon könnyedén el tudsz itt indulni.
Jellemzők:
Cél: | Forgalom (Traffic) |
Optimalizációs célok: (Optimization goal) | • Kattintások (Clicks) • Landingoldal-megtekintések (Landing Page View) |
Elérhető ajánlattételi stratégiák: | • Maximum Delivery • Cost Cap |
Katalógushirdetés: | Elérhető |
Mivel elérhetőek a katalógushirdetések így, ha webáruházzal rendelkezed akkor, traffic optimalizálással is hirdetheted a termékeidet.
Optimalizációs célokról röviden:
– Maximum Delivery: Ez egy olyan optimalizációs stratégia, amelyben a Smart Plus a teljes költségkeret elköltését helyezi előtérbe, annak érdekében, hogy egy adott időszakon belül maximalizálja a hirdetés megjelenését.
– Cost Cap: Ez lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy meghatározzanak egy célzott eredményenkénti értéket (pl.: konverziókénti költséget) és a TikTok úgy próbálja meg optimalizálni a hirdetéseket, hogy ezeket elérje.
Smart+ Web Campaign:
A Smart+ Web kampány azoknak a hirdetőknek készült, akik a weboldalukon konverziót szeretnének elérni: vásárlást, regisztrációt, feliratkozást vagy hasonló üzleti célt és akik rendelkeznek TikTok pixel és/vagy Events API integrációval. Ez a kampány a teljesítményorientál e-kereskedelmi hirdetőknek érdemes haszálniuk, akik több értékesítést szeretnének elérni a weboldalukon.
Jellemzők:
Cél: | Értékesítés (Sales) |
Optimalizációs célok: (Optimization goal) | • Érték (Value) • Konverzió (Converison) • Landingoldal-megtekintés • Kattinás |
Elérhető ajánlattételi stratégiák: | Az összes elérhető |
Katalógushirdetés: | Elérhető |
Smart+ Lead Generation Campaign:
A kampánytípus célja, hogy a vállalkozásod költséghatékonyan új érdeklődőkhöz jusson, miközben minimalizálja a manuális kampánykezelést.
Jellemzők:
Cél: | Ügyfélszerzés (Lead generation) |
Optimalizációs célok: (Optimization goal) | • Konverzió (Converison) • Űrlapbeküldés • Üzenetek • Kattinás |
Elérhető ajánlattételi stratégiák: | • Maximum Delivery, • Cost Cap |
Smart+App Campaign:
Ha szeretnéd népszerűsíteni az App-odat, akkor pont ez kell neked, hiszen a a Smart+ App kampányok célja nem más mint az alkalmazásod telepítésének és használatának ösztönzése.
Jellemzők:
Cél: | Applikáció népszerűsítés (App promotion) |
Optimalizációs célok: (Optimization goal) | • Telepítés (MAI) • Alkalmazáson belüli események (AEO) • Érték (VBO) |
Elérhető ajánlattételi stratégiák: | Android: • Cost Cap • Maximum Delivery • Highest Value IOS: • Maximum Delivery |
Optimalizációs célokról röviden:
A marketing világa tele van rövidítésekkel, nézzük meg, hogy mit is takarnak a Smart Plus App kampány optimalizációs beállításai:
1. Telepítések: MAI (Mobile App Install): Célja, hogy minél több letöltést generáljon az appodnak.
2. Alkalmazáson belüli esemény: AEO (App Event Optimization): Appon belüli konkrét eseményeket céloz (mint például: vásárlás, regisztráció, kosárba helyezés stb.) és ezeket próbálja maximalizálni.
2. Érték: VBO (azaz Value-Based Optimization, de az csak Androidon elérhető): Nem minden vásárlás hasonló értékű, ez az optimalizáció arra a felhasználókra összpontosít, akik nagyobb értékű tranzakciókat végeznek.
Összefoglaló:
A Smart+ kampánytípus a TikTok Ads ökoszisztémájának olyan innovációja, amely egyértelműen a jövő hirdetési irányaiba mutat. Az automatizált kampánybeállítás, az AI-alapú optimalizálás és a kreatívok intelligens kezelése nem csak hatékonyabbá teszi a hirdetéseket, hanem rengeteg időt és erőforrást is felszabadít a hirdetők számára.
Legyen szó webes értékesítésről, app install kampányokról, ügyfélszerzésről, de akár a látogatásnöveléséről, a Smart+ olyan eszköztárat kínál, mely a valós idejű teljesítmény maximalizálást és a költséghatékonyságot helyezi előtérbe.
Ez a megközelítés is jól mutatja, hogy a TikTok nem csupán egy szórakoztató platform, hanem egy modern hirdetési megoldás, amely képes lépést tartani a mai elvárásokkal is.
Üdv,
PRJR